Da elektrifikacija automobila sa čistom zelenom energijom nema baš mnogo veze govori i činjenica utroška dizel goriva radne mašine koja kopa zemlju da bi se dospelo do potrebnih ruda za izradu litijum-jonskih baterija.
Radni list jednog monstruoznog Caterpillara 994 od 1.764 KS je u ovom tekstu najbolji nemi svedok opšteg ludila koje nas zahvata.
Kako bi iskopao i u kamione utovario 250 tona zemlje potrebne za proizvodnju JEDNE litijum-jonske baterije za električni automobil ovaj Caterpillar potroši čak 1.000 litara dizel goriva za 12 sati rada.
Za to vreme od preko sebe prebaci oko 12 tona rude za litijum,15 tona rude za kobalt, 3 tone rude za nikl, 12 tona rude za bakar, sa jalovinom, ukupno 250 tona zemljine kore.
Tih 250 tona potrebnih za proizvodnju JEDNE litijum-jonske automobilske baterije, na kraju sadrži oko 12 kg litijuma, 30 kg nikla, 22 kg mangana, 15 kg kobalta, 100 kg bakra, 200 kg aluminijuma, čelika i plastike.
„Sakupljači“ sekundarnih sirovina, uveliko trljaju ruke, katalizatori i zatezači električne mreže na prugama su samo ružna, slabo isplativa prošlost!
Vrelegume.