Za mlade Amerikance, generaciju Z rođenu nakon 1996. godine, nema dileme: prvi izbor mobilnog telefona je iPhone.
Apple je toliko snažno zahvatio taj tržišni segment da je posedovanje iPhonea stvar društvenog statusa mladih. Čak 34 procenta generacije Z u SAD koristi iPhone, u odnosu na tek 10 posto koji biraju Samsungov telefon, prenosi FT brojke platforme Attain.
Preferencije generacije Z objašnjavaju da je iPhone povećao svoj ukupni udeo tržišta u korišćenju telefona sa 35 procenata u 2019. na 50 odsto prošle godine, što je kompaniji pod vođstvom Tima Kuka omogućilo rast profita dok tržište stagnira.
Nepremostiv jaz
Dok starije generacije potrošača relativno ravnomerno biraju mobilne telefone između uređaja s Androidom, Google sofverom za telefone i iOS-om, dominacija Applea među mlađom populacijom je značajna promena. Za kompaniju to znači da će korisnici iPhonea kupovati MacBookove, Apple Watch pametne satove, AirPods slušalice, ali i kompletnu lepezu dodatne opreme.
“Snaga Apple ekosistema stvara jaz koji je prilično nepremostiv za konkurenciju”, kaže analitičarka Credit Suissea Šenon Kros. “Zaista je teško promeniti putanju. Apple će s vremenom samo nastaviti da jača ztržišni udeo”, smatra Kros.
Generacija Z je najviše onlajn od bilo koje starosne grupe, provode i do šest sati dnevno na svojim pametnim telefonima, pa dominacija iPhonea oblikuje društvene krugove mladih Amerikanaca, tvrde istraživači koji savetuju kompanije o preferencijama potrošača.
Primer iz prakse: Android telefoni ne mogu da šalju SMS poruke putem Apple iMessage sistema pa korisnik Android telefona koji učestvuje u grupnom chatu s vlasnicima iPhonea pretvara odlazne poruke svih u zeleno, umesto u plavo.
To je pokazatelj da je chat vraćen na standardna podešavanja SMS-a, ali i da su video snimci ili fotografije koje su korisnici iPhonea poslali u grupu često manji i skloniji problema nego u iMessage sistemu.
Tri puta skuplji
“Zelena poruka – svako s Androidom – izbacuje čitav chat, jer kompletna stvar mora biti SMS. Društveni pritisak da se kupi iPhone prilično je sulud”, kaže Anelize Hilman, 24-godišnja izvršna direktorka Frontmana, kompanije za ulepšavanje muškaraca.
Kejhil Grin, 22-godišnji nezavisni konsultant, žali se da su kvarovi dovoljno iritantni da je “veoma, veoma uobičajeno” da korisnici Androida budu elektronski isključeni iz grupnih chatova.
Sklonost generacije Z da kupi iPhone (ili uveri svoje roditelje da to učine) prisutna je i kada se prosečna ciena iPhonea približi 1000 dolara, oko tri puta više od prosečnog Android uređaja, prema Counterpointu.
Podsticanje korisnika da ostanu unutar Apple ekosistema uređaja daje jak vetar u leđa ostvarenim rezultatima. Na svakih 100 isporučenih iPhonea, Apple proda 26 iPada, 17 Apple satova i 35 pari AirPodsa. Za Samsung, 100 isporuka pametnih telefona dovodi do prodaje manje od 11 tableta, šest pametnih satova i šest bežičnih slušalica.
B92.