Od rapidnog rasta popularnosti kineskog TikToka, većina konkurenata kopirala je koncept TikToka i na svojim platformama ubacila kratke video zapise. YouTube je tako na platformu implementirao YouTube Shorts, koji je ništa drugo neko kopiranje koncepta TikToka. Ali, kompanija nije tada ukinula priče (Stories) u korist Shortsa, ali to će uskoro učiniti.
YouTube priče prestaće da postoje od 26. juna 2023. godine. Ova funkcija postepeno se ukida na platformi i sve priče koje će biti objavljene pomenutog datuma ove godine isteći će za sedam dana.
Iz kompanije su objavili da YouTube uklanja priče u korist YouTube Shortsa i objava u Zajednici (Community).
YouTube veruje da su objave u Zajednici odlične za pokretanje diskusije među korisnicima platforme, dok Shorts nude više protoka i pretplatnika nego priče.
YouTube priče predstavljene su 2017. godine kao Reels, da bi nakon godinu dana bile rebrendirane u Stories.
Inače, fokus YouTubea u poslednje vreme je povećanje broja reklama, pa je tako kompanija u par navrata otkrila neke planove. Jedan od njih je i eksperimentisanje sa funkcijom za ograničavanje blokera oglasa na YouTubeu. Nova funkcija će sprečiti korisnike da aktiviraju blokere oglasa na video platformi. U tom smislu, korisnicima YouTubea sa aktiviranim blokerima oglasa neće biti dozvoljeno da gledaju sadržaj na platformi.
U poruci iz YouTubea navodi se i to da korišćenje oglasa dovodi zapravo do toga da je YouTube besplatan širom sveta, a na kraju se navodi da se korisnici mogu da se pretplate na YouTube Premium koji pruža mogućnost korišćenja platforme bez oglasa.