12. Juna 2024.

Xpeng je pokazao prvi model iz nove linije po imenu Mona – jeftinu limuzinu M03

Xpeng se dobro razvija čak i u kontekstu globalnog usporavanja potražnje za električnim vozilima koje je počelo prošle godine; njegove tehnologije privukle su koncern VW, koji je postao jedan od Xpengovih investitora i priprema dva modela za kinesko tržište na njihovoj platformi.

U prvih pet meseci ove godine Xpeng je, prema sopstvenim podacima, prodao 41.360 električnih vozila, što je 26 odsto više od prodaje u periodu januar-maj lani.

Prošlog avgusta, Xpeng je najavio da će kupiti posao električne mobilnosti kineske usluge prevoza taksija Didi u zamenu za ulaganje od strane Didija.

Zajedno, dve kompanije je trebalo da lansiraju novu marku Mona 2024. godine za visokotehnološka i istovremeno relativno pristupačna električna vozila, a danas se iznenada ispostavilo da će Mona jednostavno biti nova linija modela u okviru Xpenga; debitantski model je najavljen kao Xpeng M03.

Mona je akronim koji označava Made Of New AI, što se sa engleskog na srpski može prevesti kao „napravljen na bazi nove veštačke inteligencije“. Ovo se mora shvatiti na način da će električna vozila Mona imati napredne elektronske asistente vozača i sopstvenu digitalnu infrastrukturu zasnovanu na veštačkoj inteligenciji, koja omogućava da se elektronika u vozilu prilagodi što je moguće fleksibilnije za različite namene i zadatke.

Monina električna vozila su namenjena i privatnim kupcima i korporativnim voznim parkovima – daljinsko upravljanje takvim voznim parkovima u primeni na električna vozila biće što jednostavnije i pogodnije.

Za sada, sedan Xpeng M03 možete pogledati samo spolja; tehničke specifikacije, pa čak ni dimenzije, trenutno nisu objavljene; poznato je samo da će bateriju isporučiti BYD, a domet na jednom punjenju će premašiti 500 km. Sedan M03 se razlikuje od ostalih modela Xpenga po svojoj optici u obliku slova T.

Xpeng M03 koštaće u rasponu od 100.000 do 150.000 juana (12-19 hiljada evra).

Xpeng i Didi očekuju da će se električni automobili Mone prodavati kao vrući kolači i donositi značajan profit. Ako dinamika prodaje Monine linije u prvim godinama ne razočara, onda je sasvim moguće da će se na kraju pretvoriti u posebnu marku.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare