Korisnici se sve više žale na obavezna Windows 11 ažuriranja koja od marta ove godine prave probleme jer mnogo usporavaju SSD i rad računara uopšte
Još od martovskih ažuriranja Windows 11 zakrpe operativnog sistema sve češće izazivaju sporiji rad računara kada korisnici kopiraju velike fajlove ili igraju zahtevnije igre, piše WindowsLatest. Sve je krenulo od objavljivanja kumulativnih ažuriranja u martu ove godine, od kada dolazi sve više žalbi na njih, jer izgleda ozbiljno utiču na brzinu i usporavaju SSD-ove.
Onlajn platforme kao što su Reddit, Feedback Hub i druge u više navrata sadržale su diskusije na ovu temu, a najnovije Windows 11 ažuriranje iz juna, takođe spada u grupu onih koje prave probleme.
Iako deluje da problem kao takav nije baš široko rasprostranjen, definitivno je stvaran i mnogi ljudi su potvrdili usporavanje SSD diskova i to sa brzine od 7.000 MB/s na 3.000 MB/s, a u nekim ekstremnijim slučajevima na čak 1.000 MB/s.
Lista ažuriranja koje izazivaju probleme su:
- KB5027303 – Opciono ažuriranje iz juna 2023.
- KB5027231 – Obavezno ažuriranje iz juna 2023.
- KB5026372 – Obavezno ažuriranje iz maja 2023.
- KB5025239 – Obavezno ažuriranje iz aprila 2023.
- KB5023778 – Martovsko ažuriranje iz 2023, kada se problem prvi put javio
Izgleda kao da će i predstojeće julsko ažuriranje nositi isti problem, s obzirom na to da on javio i u opcionom junskom ažuriranju.
Windows 11 ažuriranja kao uzrok problema
Neki od korisnika koji su se žalili na probleme u radu svojih uređaja, zaključili su da se brzina SSD vratila na 7.000 MB/s nakon što su deinstalirali ažuriranja nakon onih iz marta ove godine. To ukazuje da bi problemi mogli biti direktno povezani sa Windows 11 operativnim sistemom i njegovom zakrpama.
Neki od pogođenih korisnika su se zabrinuli i oko rešavanja problema odnosno, kako da spreče da Windows ponovo instalira, očigledno problematične ispravke OS.
S obzirom na to Microsoft sve više obraća pažnju i uvodi funkcije veštačke inteligencije u svoj najnoviji OS, tekuća situacija dodatno se komplikuje i naglašava važnost održavanja i poboljšavanja osnovnih funkcionalnosti.
Kompanija je na jednoj od objava na sajtu Feedback Hub potvrdila da je primila žalbe, međutim, nije dala nikakve dalje informacije o tome da li radi na rešavanju grešaka ili šta ih je tačno uzrokovalo.
Ukoliko ste jedan od korisnika koji su iskusili pomenuti problem, probajte da deinstalirate sve verzije ažuriranja od marta ove godine, barem do sledeće julske zakrpe, koja bi mogla da reši ove probleme.
Benchmark.rs