Tokom dijaloga sa Evropskom komisijom, kompanija je potvrdila da se lični podaci korisnika ne dele sa trećim licima ili drugim kompanijama Meta grupe, uključujući Facebook, i to u reklamne svrhe.
Dijalog su koordinirali Švedska agencija za zaštitu potrošača i Irska Komisija za konkurenciju i zaštitu potrošača.
Pored toga, kompanija će olakšati korisnicima da odustanu od ažuriranja ako se ne slažu, i pružiti jasna objašnjenja kada takvo odbijanje više ne dozvoljava korisniku da koristi usluge aplikacije.
EK je objasnila da su u januaru 2022. godine Evropska organizacija potrošača (BEUC) i osam njenih pridruženih udruženja poslale pismo WhatsAppu o navodnim nepoštenim praksama u vezi sa ažuriranim uslova korišćenja i politike privatnosti.
U junu, oni su ponovo poslali pismo u kojem se traži da potrošači budu jasno obavešteni o WhatsAppovom poslovnom modelu i da li je WhatsApp ostvario prihod od komercijalnih politika koje se odnose na lične podatke korisnika.
“Za sva buduća ažuriranja svoje politike, WhatsApp će objasniti promene koje namerava da unese u korisničke ugovore i kako one mogu uticati na njihova prava, uključiće mogućnost odustajanja od ažuriranih uslova korišćenja, sa mogućnošću njihovog prihvatanja, zatim će obezbediti da obaveštenja za korisnike o ažuriranjima mogu biti odbačena ili odložena. Oni su se obavezali da poštuju izbore korisnika i da će uzdržati se od slanja ponavljajućih obaveštenja”, saopštila je Komisija.
B92.