Električni automobili Ioniq 5 će se proizvoditi u novoj fabrici koju će Hyundai uskoro otvoriti u američkoj saveznoj državi Džordžiji.
Američka služba robotaksi vozila Waymo potpisala je višegodišnji ugovor sa kompanijom Hyundai Motor kojim je predviđeno da od sledeće godine u svoju flotu uvrsti električni model Ioniq 5.
Waymo radi na širenju poslovanja, ali i na smanjenju troškova.
Električni automobili će se proizvoditi u novoj fabrici koju će Hyundai uskoro otvoriti u američkoj državi Džordžiji i biti opremljeni novom generacijom Waymo tehnologije autonomne vožnje u pogonima kompanije u Detroitu i Finiksu.
I Waymo i Hyundai su odbili da otkriju finansijske detalje sporazuma, kao i koliko će vozila dobiti kompanija za autonomnu vožnju, piše Forbs.
Smanjenje troškova je ključno
Da bi Waymo postao profitabilan, smanjenje troškova njegove robotaksi usluge je ključno. Trenutno, američka flota kompanije uključuje najmanje hiljadu električnih krosovera Jaguar I-Pace, ali taj model više nije u proizvodnji.
Svaki I-Pace košta oko 75.000 dolara, pre implementacije Waymo tehnologije. Sa druge strane, cena modela Hyundai Ioniq 5 je “svega” 42.000 dolara.
Šesta generacija Waymo tehnologije koja će se koristiti u ovim novim automobilima je “značajno smanjila troškove dok nudi još veći domet i snagu”, nedavno je saopštila kompanija.
Nakon 15 godina istraživanja i razvoja, Waymo kreće u ubrzano širenje oblasti u kojoj pruža usluge.
Trenutno pruža više od 100.000 plaćenih vožnji nedeljno za klijente u Finiksu, San Francisku i Los Anđelesu, a uskoro će početi sa radom u Ostinu, sa planovima da sledeće godine dođe u Atlantu.
Novi ugovor je od velike pomoći usred pitanja o tome da li Waymo može da nastavi sa svojim planovima za kupovinu električnih automobila od brenda Zeekr kineske kompanije Geely Automobile Holdings.
Waymo testira modele tog brenda u SAD, ali će oni biti izuzetno skupi zbog novih carina na uvozne kineske automobile od 100%, koje je uvela administracija predsednika Bajdena.
Korist i za Hyundai
“Naši planovi sa Zeekr platformom se nisu promenili, ali uvek smo govorili da je naša vizija da izgradimo sistem koji se može primeniti svuda”, rekao je za Forbs Dmitrij Dolgov, jedan od generalnih direktora u Waymo i idejni tvorac tehnologije.
“Naša vizija i pristup je da ga primenimo na različitim platformama i pod različitim faktorima”.
Dogovor takođe pomaže Hyundaiju, koji je uložio više od milijardu dolara u američku tehnološku kompaniju Motional.
Takođe su planirali da pokrenu robotaksi uslugu preko Motionala, koristeći modele Ioniq 5, međutim, od tog plana se odustalo.
Waymo kaže da planira da počne testove na modelu Ioniq 5 sledeće godine.