27. Novembra 2023.

VW shvatio gdje griješi s „elektrikom“ u Kini?

Kada marka poput Volkswagena padne sa trona, prvo što uradi je da analizira šta se dogodilo, pronađe faktore koji su izazvali takvu štetu i redefiniše strategiju da se vrati na najviše pozicije u prodajnim rangovima na bilo kom tržištu. Unutar nemačkog brenda odavno se znalo da je cena električnih automobila izmakla kontroli, a posledica je bila jasna: potražnja će pasti.

Ali ova situacija se ne dešava samo u Evropi, već i Kina ima taj problem mnogo duže. Pošto je BYD oteo prvo mesto, volfsburške marke ambicija je da bude iznad svih drugih brendova, ali se poslednjih godina strategije nisu isplatile. Pokušaj opstanka u „brackoj“ nam Kini sa termičkim modelima kada se više kupaca odlučuje za „nultu“ emisiju je nemoguće, a ako su cene van domašaja stanovništva, postoje samo dve opcije – spustiti cene ili zatvoriti bar. Da podsetimo, pre par meseci smo pisali da ID.3 u Kini s popustom košta 25 hiljada evra manje nego u matičnoj Nemačkoj.

Odustajanje od Kine se nikako neće desiti, a ponovno sniženje cena nije isključeno. Ralf Brandšteter, jedan od visokih zvaničnika brenda i grupe, već je prepoznao da je visoka cena električnih vozila u Kini ključni faktor, ali i još jedan koji do sada nije razmatran – velika zavisnost od Nemačke što se tiče motora, baterija i delova. Veze na daljinu obično ne funkcionišu, a da budemo precizniji, u pitanju je distanca od osam hiljada kilometara.

Brandšteter je prepoznao da „rast u Kini više nije lak kao što je bio“, i da je, ako to želi, prinuđen da više veruje lokalnim dobavljačima. To je jedini način da se smanje troškovi proizvodnje, a samim tim i cene električnih automobila. Ali nije da je to opcija, već obaveza. Političke sankcije nekih zemalja Kini ili rat u Ukrajini ometaju isporuke iz Evrope, dok u azijskom gigantu nemaju toliko problema sa snabdevanjem.

Volkswagen je već zaključio ugovor o razvoju jeftinijih kompaktnih električnih vozila sa Xpengom. Sada želi da lansira četiri nova manja modela u toj azijskoj zemlji 2026. godine, sa cenama između 18 i 22 hiljade evra, i ti modeli će biti zasnovani na specifičnoj platformi za Kinu i sa 95 odsto lokalnih komponenti, koje se sve proizvode u njenoj fabrici u Anhuiju.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare