Prije par dana smo pisali o promociji krosovera po imenu Volkswagen Taos. Rukovodstvo nemačkog koncerna koje odlučuje o nastupu na severnoameričkom tržištu je promocijom ovog aduta želelo da se dodatno približi ukusu tamošnje potencijalne klijentele, pa je u skladu s tom inicijalnom intencijom pristupilo i izboru pogonskog sklopa za ugradnju u Taos.
Događaju premijere Taosa za 2025. godinu, su u Orlandu na Floridi, prisustvovali i ljudi iz automobilskog medija po imenu Motor Authority, pa su tako iskoristili priliku da prozbore koju s prisutnim predstavnicima kompanije iz Volfzburga. Oni su kazali da je automatski menjač s dvostrukom spojnicom, čuveni DSG, sada na izdisaju u SAD, doduše osim nekih preostalih primena kod vozila s izraženim performansama.
Kako je Taos potkompaktni krosover iz 2024. godine, taj model se pojavio kao poslednji kod kog je ponuđen DSG, i gde je bio uparen sa verzijom s integralnim pogonom. Modeli s pogonom na prednje točkove su već prebačeni na konvencionalni osmostepeni automatski menjač sa pretvaračem (konvertorom) obrtnog momenta. Osveženi Taos za modelnu 2025. godinu, u potpunosti je lišen menjača s dvostrukom spojnicom, dok svi modeli sada imaju klasično osmostepeno automatsko rešenje. Uostalom, o tome smo i izveštavali u sklopu predstavljanja noviteta.
„Taos smo iskoristili da sprovedemo test. Kada imate hečbek, pa želite da pređete na model s povišenim odstojanjem od tla, vi tada napuštate svoj GTI. Bilo je pitanje da li će kupcima na masovnom tržištu koji se kreću od manjeg vozila kao što je GTI to biti lepo, a mi smo osluškivali kakvi su afiniteti kupaca“, rekla je za pomenuti američki medij, menadžerka proizvoda Volkswagena, Melinda Godek.
Godek je rekla da je Taos šarmersko vozilo koje je stvoreno da oduzima tržišni udeo i kupce od konkurenata. Ovi konkurentski automobili nemaju automatske menjače s dvostrukom spojnicom i to nije bez razloga. Naime, DSG nije ispunio očekivanja kupaca. Problem je proizašao iz nedovoljno kultivisanog rada menjača. Kod DSG-a dolazi do kašnjenja kada se spojnice uključuju, to jest prilikom polaska iz mesta ka napred.
„Moramo da se prilagodimo, ne možemo da menjamo preferencije kupaca“, kazala je Godek.
Poslednja vozila koja će nastaviti sa VW-ovim DSG-om su sportska limuzina Jetta GLI i hot heč modeli Golf GTI i Golf R. Godek navodi i da Volkswagen opaža povećanje obima prodaje zbog intenzivnijeg obraćanja pažnje kompanije na to što američki kupci zaista žele.
O menjaču tipa DSG smo već pisali, možete potražiti u arhivi tekstova. Sada ćemo samo podsetiti da je Volkswagen ovaj robotizovani menjač predstavio još 2003. godine u četvrtoj generaciji hot heča po imenu Golf R32. Trebalo je proći tri godine da ta transmisija prepliva Atlantik. U Americi se konačno obrela u modelu Golf R32 pete generacije.
AutoRepublika