25. Oktobra 2025.

VW pauzira proizvodnju ID. Buzza i Multivana zbog pada potražnje i promena na tržištu

Problemi sa prodajom i tržištem postaju očigledni.

Volkswagen ID. Buzz trebalo je da donese potpuno novi duh u nemački brend. Snažno se oslanja na nostalgiju, nudi izvanredan prostor i praktičnost, a vozi se bolje nego što bi iko očekivao.

Istovremeno, ima manji domet od većine drugih električnih vozila, a toliko je skup da ga mogu priuštiti samo imućni kupci. Sada novi izveštaj otkriva da VW ne samo da usporava proizvodnju kombija, već je (privremeno) potpuno zaustavlja. I iskreno, to ne iznenađuje, piše CarScoops.

U periodu od 20. do 24. oktobra Volkswagen zaustavlja proizvodnju modela ID. Buzz i njegovog “brata” Multivana u fabrici u Hanoveru, navodi Autonews.

Kompanija je za nemačku novinsku agenciju DPA izjavila da će ovaj potez omogućiti da se “fleksibilno prilagode proizvodni procesi promenjenim tržišnim uslovima”.

Jednostavnije rečeno: prodaja ne ispunjava očekivanja.

Kada je ID. Buzz lansiran, VW je tvrdio da fabrika u Hanoveru može godišnje da proizvede do 130.000 jedinica, ali u stvarnosti se nikada nije približila toj brojci.

Prodaja je iznosila svega oko 30.000 primeraka širom sveta u svakoj od poslednje dve godine.

Jasno je da ti rezultati daleko zaostaju za početnim ambicijama.

U međuvremenu, potražnja za električnim vozilima u Evropi je oslabila, kineska konkurencija raste, a VW smanjuje troškove i radne sate u svojim nemačkim pogonima.

Isključeni sa sopstvenog tržišta?

Deo problema je stvorio sam VW. Na primer, ID. Buzz u Sjedinjenim Državama (jednom od najvažnijih tržišta za ovaj model) startuje sa cenom od oko 61.500 dolara, što je više od mnogih SUV modela sa tri reda sedišta, a bolje opremljene verzije prelaze i 70.000 dolara.

To je daleko od duha originalnog Mikrobus modela (Typ 2/Transporter), koji je postao ikona upravo zato što je bio pristupačan svima.

Ciljajući previsoko, VW je napravio odličan električni kombi koji je cenovno dostupan malom broju ljudi.

Proizvođač kaže da pojačava marketinške aktivnosti i uvodi podsticaje kako bi povećao interesovanje za svoju gamu lakih komercijalnih vozila, ali izazov je veliki.

Novi rivali poput modela Kia PV5, koji nudi sličan prostor, veći domet i nižu cenu, već čekaju svoju priliku…

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare