14. Oktobra 2023.

Vučić: U Kini ćemo potpisati najmanje dva velika ugovora

Predsednik Srbije na svečanom otvaranju auto-puta Ruma-Šabac.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da “nijedna zemlja u Evropi, proporcionalno veličini i broju stanovnika, ne gradi ni približno auto-puteve kao Srbija”.

“U Kini ćemo 17. oktobra potpisati najmanje dva velika ugovora, to je najviše na radost ljudima u Vojvodini, Jedna će biti smajli od Bačkog Brega, Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja, Kikinde i Crnje, a drugo bi trebalo da bude Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, da napravimo taj nepravilni trougao između Beograda, Inđije, Novog Sada i ponovo Beograda. Gotovo je neverovatno šta sve radimo. Treba da se završi i Pakovraće-Požega”, rekao je Vučić prilikom svečanog otvaranja auto-puta od Rume do Šapca.

U prisustvu kineskog predsednika Si Đinpinga, naveo je Vučić, biće potpisani ugovor o slobodnoj trgovini, strateški ugovor o zajedničkom delovanju i akcijama, i još jedan, veoma važan dokument, koji se tiče kliringa juana.

Predsednik Srbije je napomenuo da je ovo najvažniji deo auto-puta, a da je važan i za investitore, kako postojeće, tako i nove.

Deonica od Rume do Šapca biće otvorena za saobraćaj u 18 sati, najavio je predsednik Srbije.

Vožnja do Nove godine ovom deonicom biće besplatna, kazao je Vučić. On je napomenuo da je cena vožnje deonicom Ruma-Šabac 100 dinara, 270 dinara je Beograd-Šabac, a Beograd-Ruma je 170 dinara.

“Nijedna zemlja u Evropi ne radi ni približno kilometara auto-puteva kao što mi radimo i gradimo, a da pritom ne povećavamo stopu javnog duga. Sada imamo 946 kilometar auto-puteva, a 461 gradimo”, dodao je.

Prema njegovim rečima, od Beograda do Loznice do kraja sledeće godine stizaće se za sat i 10, sat i 15 minuta, a nekada je taj put trajao dva sata.

Vučić je kazao da treba što pre završiti i brzu saobraćajnicu od Šapca do Loznice.

“Imamo mnogo auto-puteva i biće ih tek, ali ovaj deo do Loznice je važno da završimo. Ovo je bilo najvažnije, ali mora sad da se završi i do Loznice, jer to nas posle spaja i sa Malim Zvornikom i sa kompletnim Podrinjem”, dodao je Vučić.

On je istakao da će to “podići Loznicu i dovesti nove investitore”.

Predsednik Srbije kaže da je ponosan ostvarenim rezultatima.

“Morate imati zdravu ekonomiju da biste ovo mogli da postignete. Drago mi je da je moguće, ali to nije više samo pitanje novca, to je i problem eksproprijacije”, naveo je Vučić.

On je, govoreći o novim investitorima, istakao važnost postojanja auto-puteva, kao i gasovoda.

Predsednik Srbije najavio je da će početkom sledeće godine biti urađena i brza saobraćajnica koja od Lajkovca vodi do Popučke i ulaza u Valjevo i da su pojedini investitori pristali da ulažu tek kada su čuli za to.

“Ovo su čudesne stvari za zemlju. Od Beograda do Cera za sat vremena, to nikada nije bilo. Ljudi moraju da znaju da velike firme dolaze tamo gde ima razvijene infrastrukture i gde imaju najmanje logističkih problema i transportnih troškova. Ovo su čudesne stvari i bogatstvo za zemlju – približiće Pocerinu Beogradu”, naveo je Vučić.

On je dodao da je važno da se ljudi vrate na istok Srbije gde su prazne kuće.

“Veliki deo ljudi se vraća, mi imamo trenutno minimalno negativni trend. Važno nam je da se ljudi vrate na Istok Srbije gde nam je prazna teritorija, i zato radimo tu Dunavsku magistralu i ulažemo u taj deo Srbije. Vidimo mi po prijavama koliko se ljudi vraćaju. Pre dva meseca smo imali 10.100 zahteva za državljanstvo, najviše iz Nemačke i Austrije”, objasnio je Vučić.

On je naveo da se grade dodatne trake ka Prokuplju, za takozvani Put mira, kao i Moravski Koridor. Uskoro bi trebalo da budu gotovi radovi do Koševa, do ulaska u Trstenik. Završava se deo do Vrnjačke Banje, a sa druge strane do Čačka.

Od Beograda do Mačve za 40 minuta

Auto-put u punom profilu Ruma-Šabac, dužine 24,6 kilometara, za saobraćaj će biti pušten u 18 časova. Trasa auto-puta Ruma-Šabac zaobilazi naselja Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, čime se ova mesta rasterećuju od teškog teretnog saobraćaja.

Radovi na trasi auto-puta počeli su u aprilu 2021, a završeni su u oktobru 2023. godine pre Ugovorom definisanih rokova.

Ukupna dužina auto-puta od Rume do Šapca sa mostom preko Save, koja se pušta u javni saobraćaj obuhvata 440 metara puta povezanih sa Fruškogorskim koridorom, 22,08 kilometara auto-puta od Rume do Šapca, most preko Save od 1.335 metara, kao i 700 metara dela deonice 3 do petlje Drenovac. Preostali deo trase deonice 3 je brza saobraćajnica od Šapca do Loznice, dužine 53,88 kilometara koja je još u izgradnji.

Ovaj značajan infrastrukturni projekat približava Mačvu, Loznicu i Podrinje sa Novim Sadom i Beogradom, gde će se od Šapca do Beograda stizati za 40 minuta, a petlja Ruma spaja auto-put Ruma-Šabac sa budućim Fruškogorskim koridorom, kao i sa postojećim auto-putem E-70 Beograd-Šid.

Kada bude završena izgradnja Fruškogorskog koridora, koji će se “naslanjati” na ovaj projekat, od Rume do Novog Sada, stizaće se za 20 minuta.

Ovaj put je inače i najkraća veza između Beograda i Novog Sada sa BiH i Republikom Srpskom preko graničnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbušnica kod Loznice.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare