Vrednost Vespe je procenjena na više od milijardu evra nakon studije koju je naručila matična kompanija, Piaggio Grupa.
U stvari, procena vrednosti renomiranog brenda zapravo premašuje milijardu, pošto je zvanična cifra 1.1 miliona evra.
Studiju koja je došla do ove cifre naručila je Vespina matična kompanija, Piaggio Grupa, a sprovela agencija Interbrand.
“U određivanju finansijske vrednosti brenda Vespa”, stoji u saopštenju, “Interbrand je koristio dokazane tehnike vrednovanja brenda, uključujući finansijsku analizu sa primarnim i kvantitativnim podacima prikupljenim putem globalnog istraživanja tržišta, sprovedenog na Vespinim ključnim tržištima (Italija, Francuska, Nemačka, Španija, SAD, Vijetnam, Tajland, Indonezija, Kina i Indija).”
Studija je otkrila da su nedavna partnerstva Vespe sa svetskim brendovima kao što su Disney Pixar na filmu “Luka”, i Dior, kao i specijalno Mickey Maus izdanje Primavere, pomogli da se učvrsti Vespina pozicija kao globalne ikone. “Izveštaj potvrđuje da je Vespa globalno percipiran [kao] više od običnog skutera.”
Manfredi Rika, Interbrandov globalni strateški direktor, rekao je: “Izraz ‘kultni’ se često previše koristi, ali zaista ne postoji drugi način da se definiše ovaj brend.”
“Vespa je brend nasleđa, koji se ipak se stalno razvija; suštinski je italijanski, a opet globalno voljen; to je premijum brend, koji je opet inkluzivan. Naš rad na procenjivanju ne samo da u brojkama prikazuje uspeh ovog željenog i traženog brenda – on takođe pokazuje kako Vespa može da označi slobodu i život u životu daleko izvan granica mobilnosti i u nove arene. Kalibar i uspeh partnerstava brenda govore sami za sebe.”
Motomagazin.rs