26. Februara 2025.

Vratila se Formula 1 – Mercedesov tinejdžer zasjenio Hamiltonov debi

Formula 1 se konačno vratila predsezonskim testiranjima koja će se vršiti naredna tri dana u Bahreinu.

U centru pažnje prvog dana bio je pre svih Luis Hamilton, koji je prvi put zvanično nastupio kao vozač Ferarija.

Britanac je ostvario peto vreme nakon jutarnje četvoročasovne sesije sa 406 stotinski zaostatka za liderom u novom bolidu F25.

Dan je ipak obeležio Mercedesov tinejdžer Andrea Kimi Antoneli, koji je bio najbrži sa vremenom 1:31,428 minuta.

Treći rezultat imao je Aleks Albon, a brži od Hamiltona bio je i Juki Cunoda.

U jutarnjem programu vozili još Oskar Pjastri, Džek Duhan, Niko Hilkenberg i Oliver Berman.

Berman je bio ubedljivo najsporiji, sa čak četiri sekunde zaostatka za Antonijelijem, dok su svi ostali bili u okviru jedne skunde, ali je vozio najviše krugova od svih u svom Hasu, čak 72.

U popodnevnom terminu nastupiće aktuelni šampion Maks Ferstapen, potom Lando Noris, Šarl Lekler, Džordž Rasel, Lens Strol, Pjer Gasli, Esteban Okon, Isak Hađar, Karlos Sajns i Gabrijel Bortoleto.

Popodnevna četvoročasovna sesija počinje u 13 sati.

Jedna od neizvesnijih sezona

https://twitter.com/F1/status/1894683144504131895

Naredni dani u Bahreinu će nam pokazati kakvu će saradnju ostvariti Hamilton i Šarl Lekler, ali i kako će odgovoriti Meklaren sa Landom Norisom i Oskarem Pjastrijem, odnosno da li je Red Bul omogućio nastavka dominacije Maksu Ferstapenu na petu uzastopnu godinu, dok će ga pratiti mladi ruki, Novozelanđanin Lijam Loson.

Svakako se željno iščekuje šta su i ostali timovi pripremili za novu sezonu koja bi mogla da bude veoma uzbudljiva i izjednačenija nego prethodne.

Međutim, zbog neobičnog vremena u Bahreinu pitanje je koliko će pomoći ekipama da spreme bolide za napornu i izazovnu sezonu.

Uzaludno testiranje u Bahreinu?

Naime, ovih dana u Bahreinu je nekarakteristično hladno, svega 16 stepeni Celzijusa, a snažan vetar čini da to izgleda još hladnije.

A s obzirom da će sva tri dana testovi da traju do osam uveče, voziće se u još hladnijim uslovima.

Zašto je ovo bitno? Zbog toga što se većina trka vozi u vrućim vremenskim uslovima, pa sve ekipe dizajniraju bolide, a dobavljač pneumatika Pireli svoje gume, da najbolje funkcionišu u takvim vremenskim uslovima.

Pošto ove nedelje uslovi neće biti ni približni tome, pitanje je koliko će biti tačni rezultati koje će ekipe i proizvođač guma dobiti, posebno kada je u pitanju hlađenje bolida.

Šta će biti drugačije?

Uvedeno je nekoliko tehničkih izmena:

* minimalna dozvoljena težina vozača je sa 80 kilograma uvećana na 82;
* ukupna težina bolida povećana sa 798 na 800 kg;
* komplet za hlađenje vozača takođe je uvećan za 5kg, zbog opasnosti od toplote; * smanjeni su razmaci na zadnjem krilu DRS sa 10-15mm na 9,4-13mm, dok gornja granica  ostaje na 85mm sa otvorenim DRS

https://twitter.com/Formuladdict/status/1894458753778372809

Novi, stroži testovi skretanja na zadnjem krilu biće sprovedeni od prve trke, dok će drugi testovi na prednjem krilu biti uvedeni od VN Španije (1. jun).

U sportskom delu:
* ukida se bod koji se dodeljuje vozačima (Top 10) za najbrži krug;
* pooštravaju se ograničenja za testiranje prethodnih bolida;
* stroži propisi i veće kazne (40.000 do 120.000 evra) predviđene su za “nepristojno ponašanje i govor vozača” (psovanje, uvreda, poniđenje…);
* na VN Monaka će u cilju promocije biti uvećan broj zaustavljanja u boksu.

Koliko je bitan Bahrein?

U prošlosti timovi su mogli da vrše testiranja kad žele, gde žele i koliko god žele tokom sezone.

Međutim, vremenom su zbog rasta brige oko uticaja na životnu sredinu, troškova i sve većeg jaza između ekipa počela da se uvode ograničenja.

Od 2009. sezonska testiranja su potpuno zabranjena pa su predsezona postala ključna za analiziranje i unapređenje bolida.

Tokom sezone timovi mogu da testiraju samo bolide starije od dve godine, a to se koristi pre svega za razvoj mladih i novih vozača, s obzirom da imaju limitirane mogućnosti da se upoznaju sa aktuelnim bolidima.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare