Nameštanje, odnosno vraćanje kilometraže na automobilima praksa je kojoj nema kraja.
Uprkos svim zakonima, prevare i dalje traju, a studija Nemačkog autokluba (ADAC) dokazuje da se lako može manipulisati i kilometražom novih automobila, što znači da nisu ugroženi samo stariji.
Neki proizvođači automobila, međutim, pokazuju da postoji i drugi način. Prema podacima policije u Nemačkoj, na svakom trećem polovnjaku se manipuliše brzinomerom.
Nameštanje brzinomera obično je “dečija igra” i nudi se već od 50 evra. Na taj način, prevaranti povećavaju vrednost u prosjeku za 3.000 evra po automobilu, varajući kupce polovnjaka ili lizing kuću, a procenjena ukupna šteta u Nemačkoj je oko šest milijardi evra godišnje.
Ovo je veoma teško otkriti, jer je gotovo pa nemoguće sa većinom OBD uređaja. Kupci bi, zato, morali da budu posebno pažljivi i traže račune servisa, dokumentaciju, podatke sa tehničkih pregleda i slično.
Kada kupujete polovnan automobil, obratite pažnju ne samo na kilometražu, već i na stanje i uslove rada prethodnih vlasnika. Vozilo sa nekoliko pređenih kilometara, koje se vozi na kratkim gradskim rutama koje uzrokuju habanje, može biti pod većim opterećenjem od onog sa mnogo pređenih km na na dugim putovanjima.
Ako nešto sumnjate, možete u servisu utvrditi datum proizvodnje brzinomera i upravljačkih jedinica. Moguće je da su oštećeni tokom manipulacije, a zatim zamenjeni.
Prilikom ocjenjivanja relevantnih internet-stranica, stručnjaci iz ADAC primetili su da su novi Audi A3 i VW Golf 8, na osnovu podataka, bolje zaštićeni od drugih. Iz ovih brendova tvrde da su za teško probijanje njihovog koda zaslužni čipovi koji imaju HSM (Hardware Secure Module), mehanizam zaštite protiv nameštanja kilometraže.