S obzirom na fijasko VW-a sa svojim električnim automobilima, volfsburška marka pokušava da se izvuče, pa je rešila da se vrati korenima i da opet bude „narodna“ marka, kao što i samo ime kaže. Govorka se o skorom povratku Volkswagena u A segment, ali sada u vidu električnog gradskog automobila, nazvanog ID.1, za koji se očekuje da stigne 2026. ili početkom 2027. godine.
Ovaj nadolazeći model će se baviti segmentom niskobudžetnih električnih vozila, koji podseća na Up, a možda se i desi oživljavanje samog imena, s obzirom da VW nije zadovoljan ni imenima svojih električnih modela.
Predviđen da prati ID.2 (oko 25.000 evra), ID.1 ima za cilj da bude još pristupačniji, sa potencijalnom cenom ispod 20.000 evra. Ova strategija je u skladu sa Volkswagenovim planom da stvori električni automobil koji će biti dostupan široj bazi kupaca.
Šef tehničkog razvoja, Kaj Grunic, istakao je da su skice dizajna za ID.1 završene i da je razvoj u toku. Iako nije eksplicitno potvrdio povratak imena Up, Grunic je nagovestio sličnost vozila sa svojim prethodnikom u dizajnu i funkcionalnosti, fokusirajući se na pristupačnost u okviru DNK marke Volkswagen.
Značaj uvođenja ovakvog vozila leži u tome da električni automobili budu dostupniji i privlačniji široj publici. VW ima za cilj da ubedi potrošače da su električna vozila održiv i praktičan izbor, pri čemu je ID.1 ključni korak u tom pravcu.
ID.1 će imati posebnu platformu i fokusiraće se na isplativost, a ne na napredne funkcije koje se vide u skupljim modelima. Dizajniran je posebno kao gradski automobil, nije namenjen za duga putovanja autoputem, što rezultira drugačijim tehnološkim i pristupnim karakteristikama.
Grunic je naglasio prilagođavanje ID.1 tako da odgovara grupi kupaca, fokusirajući se na prostrane enterijere i inovativna rešenja za skladištenje umesto na vrhunsku tehnologiju. On je nagovestio jednostavniji sistem za informisanje i zabavu, koji bi verovatno uključivao postolje za pametni telefon, a ne ekran osetljiv na dodir (Dragović likes this ).
Štaviše, karakteristike automobila neće uključivati mogućnost brzog punjenja ili baterije velikog dometa, što je u skladu sa njegovom ulogom gradskog putnika. Prethodni Volkswagen e-Up, koji je imao domet od oko 260 km, služi kao referentna tačka za očekivane performanse ID.1.
Grunic je takođe sugerisao da, iako ID.1 možda ne može da generiše značajne profitne marže sam po sebi, mogao bi da deluje kao uvod u Volkswagenovu električnu porodicu za nove, mlađe korisnike, što bi ih potencijalno dovelo do prelaska na veće modele marke u budućnosti.
Što se tiče partnerstava za razvoj novog pristupačnog električnog modela, Volkswagen razmatra različite opcije, uključujući saradnju sa srodnim brendovima u okviru VW grupe ili spoljnim partnerima kao što je Renault. Da li će ID.1 imati srodne verzije, slične ID.2, u ovoj fazi ostaje neodlučeno.
AutoRepublika