Još u martu 2021, izvršni direktor MV Agusta Timur Sardarov je pokazao interesovanje za trkanje. MV Agusta Forward Racing tim se pridružio Moto2 2019. godine i u to vreme se još uvek takmičio. Međutim, do januara 2023. godine, partnerstvo je raskinuto, a Forward Racing je najavio da će nastaviti svojim putem.
Međutim, pre svega toga Sardarov je govorio o tome da uzme ono što je MV naučio iz trka u Moto2 i primeni to na budući MotoGP program. Namera je bila da se “kasnije u ovoj deceniji” pređe u premijernu klasu.
Sada je 2023. i kao što smo svi svesni, mnogo toga može da se promeni za dve godine. Kao prvo, KTM je od tada stekao 25,1 odsto udela u MV Agusti. Kao deo tog ugovora, takođe je preuzeo distribuciju MV Agusta motocikala i delova, koristeći svoju ogromnu distributivnu mrežu da proširi ono što je kompanija uspela sama da postigne.
Sa druge strane, čini se da je u medijima u toku bitka između KTM-a i Pierer Mobility grupe (KTM-ove matične kompanije), generalnog direktora Štefana Pirera i izvršnog direktora MV Agusta Timura Sardarova u vezi sa tim da li će Pirer preuzeti potpunu kontrolu nad MV-om ili ne.
Sam Pirer, kao i član izvršnog odbora KTM-a Hubert Trunkenpolc su javno objavili svoju nameru da to učine. Ubrzo nakon te konkretne najave, Timur Sardarov je dao još jedan intervju u kojem je rekao da neće dozvoliti kompletno preuzimanje od strane KTM-a, ali ni bilo koga drugog.
U izjavi datoj ovog meseca, Pirer je ponovio svoje planove. Kako je izjavio, nada se da će KTM do kraja 2025. dobiti većinski udeo u MV Agusti.
Međutim, to nije sve: Pirer je još jednom govorio o MotoGP planovima koji uključuju italijansku kompaniju. Iskreno govorećo, prvi put je te planove izneo još u decembru 2022. Poslednje pominjanje ukazuje da mu je ta ideja čvrsto usađena u umu.
U poslednjem intervjuu, Pirer je rekao da vidi mogućnosti koje se otvaraju 2027. godine, kada nova pravila i propisi MotoGP-a stupe na snagu. U tom trenutku, on misli da ima smisla da se MV Agusta vrati i osloni se na svoju slavnu trkačku istoriju.
Zašto 2027? Za one koji nisu upoznati, trenutni sistem tehničkih pravila MotoGP-a određuju tri upravna tela jednom u pet godina. Prvo, tu je Dorna, koja je promotivni deo sporta. Zatim tu je Međunarodna asocijacija drumskih trkačkih timova (IRTA), koja predstavlja vozače i timove. Poslednji deo stativa je Udruženje proizvođača motocikala u sportu (MSMA), koje proizvođačima daje aktivan udeo u određivanju budućnosti sporta i njegovog upravljanja.
Sadašnji set pravila i propisa ostaće na snazi do 2026. Svi zainteresovani akteri trenutno imaju dogovor da menjaju pravila samo jednom u pet godina, u interesu smanjenja troškova razvoja i omogućavanja timovima sa manje resursa da (teoretski) imaju bolji izgled da budu konkurentni.
Ima dosta vremena do 2027. i mnogo toga se može dogoditi u međuvremenu.
Motomagazin.rs