Od 1. decembra u australijskoj saveznoj državi Južnoj Australiji vozači posebno snažnih automobila moraju da imaju posebnu vozačku dozvolu kategorije “U”, što je oznaka za “ultra high-powered vehicles”. Ova dozvola je potrebna za vožnju svih automobila koji imaju odnos snage i mase od najmanje 370 KS po metričkoj toni.
Ubrzo nakon stupanja zakona na snagu, pala je i “prva žrtva”. Vozač Lamborghinija je zaustavljen jer nije zadnju registarsku tablicu, a policija je prilikom kontrole otkrila da nema ni potrebnu vozačku dozvolu. Sudeći po masivnom zadnjem spojleru, čini se da je sporni auto Huracan STO koji razvija 640 KS iz svog V10 motora. Budući da italijanski superautomobil ima težinu od 1339 kilograma, to mu daje odnos snage i mase od oko 478 KS na 1.000 kg, više od 100 KS iznad minimalnog praga navedenog u zakonu.
Nova dozvola može da se dobije putem jednostavnog onlajn kursa. Polaganje traje manje od sat vremena i košta 61 australijski dolar ili oko 37 evra. Vozači takođe moraju da plate još 20 australijskih dolara (12 evra) da bi zamijenili svoju vozačku dozvolu. Prema australijskom Odjeljenju za infrastrukturu i saobraćaj, vožnja bez U dozvole se kažnjava maksimalnom novčanom kaznom od 2500 australijskih dolara (1530 evra) za prvi prekršaj. Naknadni prekršaji mogu da dovedu do novčanih kazni i do 5000 australijskih dolara (3060 evra) ili čak do zatvorske kazne.
Takođe, vozači u Južnoj Australiji se suočavaju s kaznama do 5000 australijskih dolara ako budu uhvaćeni da voze automobil koji odgovara ranije opisanim kriterijumima i koji ima isključen ABS, kontrolu proklizavanja, automatsko kočenje u nuždi ili elektronski sistem kontrole stabilnosti. Ako vozač može da dokaže da sigurnosni i pomoćni sistemi vozila nisu namjerno deaktivirani, policija neće izreći kaznu. Osim toga, vozači neće biti kažnjeni ako pokažu da nisu znali da su te karakteristike isključene, prenosi “AutoBlog“.
Australijske vlasti tvrde da će polaznici onlajn kursa za vozačku “U” kategorije naučiti “kako bezbjedno upravljati automobilom velike snage” i razumjeti “povezane rizike”. Uz to, učesnici otkrivaju karakteristike automobila, kao što su “elektronska kontrola stabilnosti, automatizovano kočenje u nuždi i drugi automatizovani interventni sistemi.”
Nezavisne.com