19. Marta 2024.

Volkswagen traži od EU da ublaži propise o emisiji ugljen-dioksida

VW treba da smanji emisiju izduvnih gasova za oko 15 odsto sledeće godine, baš u trenutku kada tražnja za električnim vozilima u Evropi opada.

VW grupa želi da evropski regulatori ponište ciljeve emisije ugljen-dioksida koji bi stupili na snagu sledeće godine. Sa novim pravilima, proizvođači automobila koji ne ispune ciljeve plaćaće velike kazne, piše Blumberg.

VW treba da smanji emisiju izduvnih gasova za oko 15 odsto sledeće godine, objavila je kompanija za istraživanje tržišta JATO Dinamics, baš u trenutku kada potražnja za električnim vozilima u Evropi opada.

Od 2025. proizvođači automobila u EU moraju da smanje količinu CO2 koju emituju nove flote, što je zadatak koji će dodatno otežati novi standard merenja koji je više u skladu sa stvarnim uslovima vožnje.

“Nema smisla da industrija mora da plaća kazne ako nisu uspostavljeni okvirni uslovi za povećanje broja električnih vozila”, rekao je generalni direktor VW grupe Oliver Blume tokom predstavljanja godišnjih rezultata kompanije.

Pad tržišta EV

Proizvođači automobila osećaju pritisak da pređu na električna vozila jer postaje sve teže pridobiti nove kupce. Podsticaji u evropskim zemljama nestaju, a cene vozila ostaju visoke.

VW je u sredu otkrio planove da ove godine predstavi 30 novih i redizajniranih modela širom grupe kako bi se povećao zamah prodaje, od kojih će mnogi biti električni, uključujući Porsche Macan Electric, Audi Q6 e-tron i VW ID7.

U Nemačkoj, najvećem evropskom tržištu, prodaja automobila na baterije pala je nakon što je vlada smanjila subvencije.

Proizvođačima prete visoke kazne

Prosečne emisije CO2 voznog parka evropskih proizvođača automobila biće podvrgnute strožim propisima WLTP sistema merenja emisija od 2025. godine, zamenjujući NEDC sistem merenja, koji nije realno odražavao potrošnju.

Proizvođači automobila koji posluju u Evropi moraće da smanje prosečnu emisiju CO2 novih automobila na 93,6 g/km 2025. godine, na osnovu WLTP ciklusa, sa standarda iz 2021. od 95 g/km, u NEDC ciklusu.

Da bi ispunio svoj udeo u smanjenju, VW mora da smanji emisije za oko 15 procenata do 2025. godine, na osnovu analize koju je objavio JATO.

Nepoštovanje novih pravila usloviće kaznu od 95 evra za svako vozilo registrovano u Evropskoj uniji, pomnoženo na godišnjem nivou sa brojem CO2 g/km iznad navedene granice.

Volkswagen zato sad lobira kod EU za povećanje granice emisija, a jedna od mogućnosti je da kupuje ekološke “kredite” od kompanija koje ispunjavaju ciljeve – poput Tesle.

Dakle, proizvođač električnih automobila može prodati svoje nulte emisije onima koji imaju problem sa evropskim propisima. Dosad je kompanija Tesla tako zaradila oko 9 milijardi dolara.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare