21. Decembra 2023.

Volkswagen predstavio svoj plan štednje bez otpuštanja radnika

U više navrata smo ove godine pisali o problemima Volkswagena. Naime, nemačka „narodna“ marka, zajedno sa celom grupacijom, zbog promašene priče sa svojim električnim modelima, a i zbog hendikepa u vidu moćnog sindikata koji slobodno možemo reći vuče konce, nije mogla da dođe do stabilnog rešenja.

Generalno uzev, bilo koje logično rešenje je podrazumevalo otpuštanje radnika, što moćni radnički sindikat nikako ne bi dozvolio. Čak je i prethodni šef grupe Herbert Dis smenjen zbog toga. Pre mesec-dva smo preneli priču da će sindikat popustiti i da će biti predstavljen plan štednje koji bi podrazumevao i otpuštanja. Taj plan štednje je tek sada predstavljen…

Situacija je postala flagrantna kada je potražnja za električnim automobilima tako naglo pala da je nemačka firma priznala, prvo, da su cene izmakle kontroli i, drugo, gubitak konkurentnosti. Ovo poslednje je direktna posledica prethodnog, a Disu se ne može zameriti, jer su novi menadžeri sledili istu liniju. Tomas Šefer, koji je istakao da im je za nastavak razvoja električnih vozila potrebno milijardu evra, umesto da snižavaju cene da bi podstakli tražnju, podigli su cene termičkih modela u cilju veće zarade, što je plan koji je potpuno propao.

Komplikovana situacija je primorala da se obustavi proizvodnja električne serije ID, dok potražnja ne poraste, a takođe je i preneta do drugih brendova u grupi. Rasipanje novca je ustaljeno godinama čak i na najvišim nivoima, jer su, dok su u Cariadu, softverskoj kompaniji za nove električne automobile, smanjeni troškovi osoblja, znale su se posebne plate menadžera.

VW-ov novi plan štednje pod nazivom „Program performansi“ zasniva se na dva ključna stuba: ušteda od četiri milijarde evra u 2024. i do 10 milijardi evra u 2026. godini, pored povećanja profitabilnosti sa 3,4 na 6,5 odsto. Naravno, tu su i kompromisi. Jedan od ključnih je da je radna snaga „sveta krava“, bar do 2029. godine, ali će se vršiti prilagođavanja troškova osoblja u administrativnoj oblasti do 20 odsto.

Danijela Kavaljo, predsednica radničkog saveta, priznala je da će se „predpenzionisanje vršiti, ali na svim nivoima, ne samo među fabričkim osobljem”, dodajući da će „većina ušteda sada biti van ove oblasti, u fiksnim troškovima, razvoj materijala, prodaje i proizvoda, koji se mora smanjiti na 36 meseci. Ovo je jedna od kritičnih tačaka brenda, koji ne zna kako će se materijalizovati. Testovi na putu su od suštinskog značaja, ali to je nešto na šta se BMW usudio pre mnogo godina: napredni aerotuneli će dugoročno smanjiti ove testove, tako što će moći da reprodukuju praktično bilo koju vrstu situacije.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare