Ipak, ne može se poreći da izvestan potencijal postoji kada su vodonična vozila u pitanju. Međutim, Volkswagen je jedna od kompanija koja ne vidi smisao u svemu tome, te ne gaji planove vezane za lansiranje nekog serijskog modela s vodoničnim pogonskim sklopom, bar ne u toku ove decenije.
Šef Volkswagena, Tomas Šefer, na CES-u u Las Vegasu izjavio je da nemačka kompanija nije zagrejana za vodonik, jer u ovoj soluciji vidi neke nedostatke u poređenju s baterijskom tehnologijom.
„Nije konkurentna, posebno ne u slučaju putničkih automobila. Rezervoari oduzimaju prostor unutar kabine. Možda za komercijalna vozila, ali ne i putnička, tako da ne vidim da bi se tako nešto moglo dogoditi u ovoj dekadi. Ne što se Volkswagena tiče.“
Toyota i BMW su među kompanijama koje najviše ulažu u tehnologiju vodonika. Bavarci su nedavno započeli proizvodnju prototipova BMW-a X5 pogonjenih ovim gasom, dok je japanski gigant skinuo veo s Corolle Cross H2 Concept, istražujući novu tehnologiju gorivnih ćelija. U međuvremenu, Renault radi na novoj generaciji Mastera, koji po svemu sudeći dobija vodoničnu verziju.
S druge strane, Volkswagen je fokusiran na BEV strategiju. U Las Vegasu je nemački proizvođač predstavio šestog člana ID porodice u formi ID.7, prve električne limuzine u ponudi. Po Šeferu, Volkswagen uživa u veoma lojalnoj bazi kupaca, s tim što sve veći broj njih želi da se s konvencionalnih prebaci na električne modele.
Volkswagenova globalna prodaja u 2022. bila je slabija za sedam odsto, ali su se električni modeli prodavali dobro. Problem s nestašicom čipova nije nestao, a kompanija očekuje da će negativan uticaj osetiti i u 2023.
B92.