Iako svijet automobila juri ka elektrifikaciji, Volksvagen očigledno preispituje ovu strategiju i sve više pažnje posvećuje optimizaciji motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Njemački gigant vjeruje da tradicionalni motori neće tako brzo otići u istoriju i da će, čak i poslije 2035. godine, ostati relevantni uz korišćenje alternativnih goriva.
Nakon nedavnog curenja informacija o novom Volksvagen T-Rocu koji će imati novi hibridni pogonski sklop, najnovije curenje informacija iz Volfsburga otkriva na čemu radi inženjerski tim. U pitanju je revolucionarni motoru bez zupčastog kaiša ili lanca, a umjesto toga rad bregastih osovina i ventila povjeren je direktno koljenastom vratilu.
Procurile patentne prijave otkrivaju sistem koji eliminiše ključnu komponentu, smanjuje troškove održavanja, a za sada ostaje nepoznato da li je riječ o benzinskom ili dizel agregatu, kao i da li će imati četiri ili više cilindara. Zupčasti kaiš ili lanac zamjenjeni su ravnim zupčanicima – podjednako efikasnim za pokretanje bregastih osovina i ventila, ali znatno otpornijim na starenje.

Ono što je posebno interesantno jeste da ovakav prenos snage produžava intervale održavanja, a potencijalno ih čak i potpuno ukida. Patent takođe prikazuje sistem ubrizgavanja visokog pritiska, gdje je za direktnu kontrolu ventila zadužena samo jedna bregasta osovina, umjesto uobičajene dvije. Trenutno svi Volksvagen motori koriste dvije bregaste osovine, što bi moglo značiti povratak na konfiguraciju sa dva ventila po cilindru umjesto četiri.
Idealno za hibride?
Čak i pomoćni uređaji poput pumpe za vodu i ulje, kompresora klima uređaja i servo upravljača takođe bi trebalo da budu oslobođeni kaiševa i da se pokreću putem zupčanika.
Ova komponenta je tipičnija za mjenjače nego za motore, ali se odlikuje dugotrajnošću, ekonomičnošću i preciznim prenosom snage.
Buka bi mogla biti potencijalni nedostatak, a konfiguracija sa dva ventila po cilindru sugeriše da performanse ovog motora možda neće biti na vrhunskom nivou, kako se ne bi ugrozila pouzdanost. Međutim, u eri elektrifikacije, vjeruje se da će glavni dio snage dolaziti iz elektromotora.
Moguće je da je riječ o termičkom dijelu hibridnog pogona ili generatoru električne energije, slično japanskom e-Pover sistemu.
U suštini, princip ravnih zupčanika nije novost za Volksvagen. Njemački proizvođač ga je prvi put predstavio prije 22 godine u petocilindričnom 2,5 TDI dizel motoru koji je ugrađivan u prvu generaciju Touarega, snage do 174 KS.
Glassrpske.com