Kako Der Spiegel saznaje, Zigfrid Volf, austrijski biznismen i član nadzornog odbora Porsche SE, holding grupe koja poseduje Volkswagen, navodno je bio u kontaktu sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom u nastojanju da oživi posrnulu rusku automobilsku industriju.
Nemačke novine su dobile pismo na tri stranice u kojem Volf predlaže plan korišćenja Volkswagenovih pogona u Rusiji za oživljavanje slavne ruske auto-marke
Naime, time bi se ponovo pokrenula proizvodnja automobila Volga u fabrikama Volkswagena. I to nije sve.
U pismu iz januara ove godine, Volf predlaže da se novi modeli Volge zasnivaju na Škodinim proizvodima, a do se to zamaskira tako što bi dizajn novih modela morao da sadrži prepoznatljive karakteristike Volge iz prošlosti.
U Kalugi bi se proizvodio model po uzoru na Škodu Rapid, a u Nižnjem Novgorodu bi proizvodnja krenula kasnije, verovatno do kraja godine. Tu bi osnova novih Volgi bili Škoda Octavia, Kodiaq i Karoq.
Poznati su i iznosi ulaganja. Volf ih procenjuje na čak 60 milijardi rubalja ili oko 670 miliona evra, što bi donelo godišnju proizvodnju od čak 270.000 automobila.
Sa druge strane, ovim projektom bi se sačuvala postojeća radna mesta i otvorila nova, sa ukupno 12.000 zaposlenih.
Celokupnim poslom bi upravljao PromAvtoKonsalt, ruska kompanija za koju se veruje da je u vlasništvu samog Volfa. Putinu se, navodno, dopala ova ideja.
Stigle su i reakcije iz Volkswagena. Ranije Volfove tvrdnje da “postoji temeljni sporazum sa najvišim strukturama Volkswagena” su demantovali, rekavši da nemaju saznanja o pismu i “njegovom uznemirujućem sadržaju”.
Podsećamo, imovina Volkswagena u Rusiji zamrznuta je prošlog meseca po tužbi GAZ-a, koji je bio partner Volkswagena i smatra se oštećenom stranom zbog jednostranog povlačenja nemačke kompanije iz Rusije.
Zanimljivo je da je jedan od potencijalnih kupaca Volkswagenovih pogona u Rusiji kompanija PromAvtoKonsalt, ali je VW odlučio da im je ne proda, već se obratio kompaniji Avilon Automotive. A tim pregovorima se usprotivio neko iz menadžmenta Volkswagena.
Der Spiegel napominje i da postoje naznake saradnje Šefler grupe, velikog dobavljača auto delova čijim odborom predsedava Volf, i ruskog GAZ-a, u pripremi za početak proizvodnje.
Poslednji (GAZ) model Volge bio je Siber. Koristio je osnovu Chryslerovog Sebringa, a proizvodio se do 2010. godine.