25. Februara 2025.

Vlasnik najskupljeg Mercedes-AMG modela otkrio troškove održavanja

Vrhunski super automobili mogu da naprave “duboku rupu” u kućnom budžetu kada je riječ o održavanju i popravkama, ali postoje i tehnološka savršenstva na točkovima koja su toliko posebna i rijetka da su troškovi ne samo visoki, već jednostavno enormni.

U tu kategoriju spadaju hiperautomobili kao što su Pagani Utopia ili Bugatti Chiron za koje se na eBayu nudilo zamjensko prednje svjetlo za nešto manje od 150.000 evra.

Automobil koji takođe spada u tu ligu je Mercedes-AMG One izrađen u 275 primjeraka. Kupoprodajna cijena od najmanje tri miliona evra nije dovoljna. Takođe morate da sebi priuštite servis i rezervne dijelove.

Zato ćete rijetko vidjeti Mercedes-AMG One na putu: plug-in hibridni supersportski automobil s dva sjedišta je ograničen na malu seriju, a ono što je posebno jeste pogonska jedinica iz trkačkog automobila Formule 1, gotovo pa bukvalno preseljena u drumski automobil.

S ukupnom snagom od 1063 KS, automobil do 300 km/h ubrzava za 15,6 sekundi. Jedan od rijetkih vlasnika koji u svojoj garaži ima Mercedes-AMG One je automobilski influenser i Jutjuber “Gercollector”. U videu je sada pričao o svemu – i ne samo da nam je rekao koliko košta servis, već i koliko treba platiti za neke rezervne dijelove.

Prema “Gercollectoru”, čije pravo ime je Majkl Spegel, treba izbjegavati grebanje naplatka vozila što je više moguće. Njegov primjerak AMG One je opremljen Motorsport paketom, što znači da su točkovi od magnezijuma montirani s karbonskim aerokrilcima i koštaju 21.300 evra po komadu.

To znači da se za set od četiri točka plaća više od 85.000 evra. Kolekcionar naglašava da bi za to bez problema mogao da dobije dobro opremljeni BMW M2. S druge strane, “standardni” aluminijumski naplaci za AMG One gotovo su jeftini: koštaju “samo” 9100 evra svaki.

Ali Spegel dijeli i cijene ostalih rezervnih dijelova pa tako saznajemo da poklopac motora košta 37.000 evra, prednji branik 48.000 evra, a zadnji difuzor 53.000 evra.

Vjetrobransko staklo je relativno pristupačno i prema riječima kolekcionara, košta 2100 evra. Za poređenje: kod legendarnog McLarena F1 promjena vjetrobranskog stakla košta više od 30.000 evra.

Spegel takođe ima račun za prvi godišnji servis svog Mercedes-AMG One. Kako objašnjava, dva posebna tehničara za AMG One provode nedjelju dana radeći na servisu. Sve na vozilu se provjerava, a tečnosti i filteri se mijenjaju – na “nivou Formule 1”, kako naglašava “Gercollector”. Cijena je takođe na ovom nivou: ukupno 80 radnih sati po 380 evra čini više od 30.000 evra. “Totalno ludilo”, kaže Spegel, a prenosi “AutoBlog“.

AutoBlog.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare