12. Decembra 2023.

Vespa dobila spor oko dizajna s kineskim proizvođačem

Vespa ima kultni status u svakom mogućem pogledu. Njen značaj nije samo ukorenjen u bezvremenskom dizajnu već i u trajnom nasleđu kompanije koja postoji od 1946. Zanimljivo je da je dizajn Vespa skutera ostao uglavnom nepromenjen od te ključne godine.

Vrednost brenda je doživela izuzetan porast, svedoci zapanjujućih 19% rasta u samo poslednje dve godine.

Kako navodi Interbrand, globalna konsultantska organizacija za brendove, vrednost Vespe je premašila cifru od 1 milijardu evra, potvrđujući doprinos brenda finansijskom uspehu Piaggio grupe.

Pod veštim upravljanjem Piaggio Grupe tokom poslednjih nekoliko decenija, Vespa se pridržavala strateškog pristupa, spajajući značajna tehnička poboljšanja ispod površine sa dobro promišljenim stilskim prefinjenjima.

Ovaj pristup je razumno primenjen i na GTS i na kompaktnije modele Primavera.

Shodno tome, Vespa nije samo zadržala svoju klasičnu, nostalgičnu privlačnost, već je takođe ojačala svoju reputaciju zbog funkcionalnosti, pouzdanosti i bezbednosti.

Nedavno je kultni status Vespe dobio formalno priznanje od Suda pravde Evropske unije (CJEU), potvrđujući da je dizajn Vespe nepogrešiv i da se ne može replicirati, što ga čini odmah prepoznatljivim širom Evrope.

Ovom sudskom izjavom zaključen je decenijski pravni spor između Piaggio Grupe i kineske kompanije Zhejiang Zhongneng Industry Group. Ovaj azijski proizvođač je predstavio skuter ZNEN, čistu kopiju Vespe, što je dovelo do dugotrajne pravne bitke.

2014. godine, Kancelarija Evropske unije za intelektualnu svojinu (EUIPO) je priznala jedinstveni dizajn Vespe. Međutim, 2018. godine, Zhejiang Zhongneng Industry Group je uspela da poništi žig Vespe na sudu, koristeći svoju ojačanu poziciju u Evropi nakon sticanja brenda Moto Morini.

Nakon toga, EUIPO je poništio svoju raniju odluku, dozvoljavajući kineskoj kompaniji da slobodno proizvodi i prodaje svoj ZNEN skuter.

Kao odgovor, Piaggio Vespa je postavio energičnu odbranu, tražeći pribegavanje od CJEU da ponovo zaštiti Vespin dizajn. Sud EU stao je na stranu italijanskog brenda, zbog čega je skuter ZNEN neprikladan za uvoz i prodaju bilo gde u Evropi.

Ova pravna pobeda odjeknula je na sličan trijumf Vespe protiv drugog kineskog imitatora 2020. godine, kompanije Chen Huang, koji je takođe proizvodio očigledne replike Vespe.

Ovi uspesi naglašavaju Vespinu posvećenost očuvanju svog prepoznatljivog identiteta, stav koji se može proširiti na očuvanje svoje jedinstvenosti na drugim globalnim tržištima.

Motomagazin.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare