Predsjednica Evropske unije Ursula fon der Lejen nedavno je izjavila da je autoindustrija “stub ekonomije i industrije” te da će koalicija država raditi na vraćanju jeftinih, lokalno proizvedenih automobila na tržište. “Milioni Evropljana žele kupiti pristupačne evropske automobile. Stoga trebamo ulagati u mala, pristupačna vozila. Ne samo za evropsko tržište, nego da odgovorimo na rastuću globalnu potražnju” rekla je Von der Lejenova.
Maleni, pristupačni automobili doslovno su izbačeni iz ponude zbog strogih sigurnosnih propisa, složenih tehnologija i rastućih troškova razvoja. Ali, sudeći po najnovijim informacijama iz Brisela, takvi modeli, za većinu proizvođača potpuno neisplativi, ponovo postaju prioritet.
Na tom valu jaše i Peugeot koji bi uskoro mogao lansirati novi gradski automobil poput modela 108 kojeg je povukao iz ponude prije otprilike četiri godine. Od tada je model 208 njihov ulazni model.
Možda se model i vrati?
Izvršni direktor Peugeota, Alejn Favej, rekao je da bi se kopbanija mogla vratiti u taj segment – ako zakonodavci odobre novi okvir za regulaciju malih automobila koji bi proizvođačima omogućio isplativu proizvodnju.
Na pitanje postoji li potencijal za model manji od 208 u budućnosti, Favej je za “Autocar” rekao: “Bio je 108, bio je 107 i bio je 106. Prodali smo više od milion automobila u A-segmentu u ne tako davnoj prošlosti. Dakle, ako postoji ova nova kategorija koja nam omogućuje proizvodnju manjih automobila uz dobit, onda će očito biti prostora za Peugeot u tom području.”
Favej se pritom referirao na najavljenu kategoriju “E-automobila” koju bi EU mogla uvesti kako bi podstakla proizvođače automobila na povratak pristupačnim modelima poput 108. Detalji još nisu dovršeni, ali novi okvir trebao bi smanjiti dio troškova proizvodnje malih automobila smanjenjem birokratije i obaveznih tehnologija koje se moraju ugraditi, kako bi se omogućile niže početne cijene.
Povratak u A-segment samo uz nova pravila
Ali Favej je naglasio da Peugeot ne bi razmatrao povratak u A-segment ako se ne donesu nova pravila koja bi omogućila ostvarivanje dobiti.
“Dokle god nema tih pravila, nema mjesta za automobil A-segmenta. Svi napuštaju taj segment iz istog razloga jer nema načina da se takav automobil po niskoj cijeni učini isplativim, dokle god u njega morate ugraditi toliko opreme. Sigurnosni dijelovi i sistemi pomoći u vožnji naravno imaju smisla, ali morate biti svjesni da ih na kraju ljudi moraju platiti.
Još je dodao:
“Ako stalno morate dodavati opremu koja povećava cijenu, dođe trenutak kada automobili postanu jednostavno preskupi za kupce, a to nikome nije u interesu. S takvim cijenama nije realno očekivati masovnu proizvodnju”, rekao je Faveyj, a prenosi “Jutarnji“.