Veliki pikapovi na američkom tržištu pružaju dobru zaštitu u slučaju bočnih sudara, ali ne i kada je u pitanju bezbednost putnika na zadnjim sedištima.
Testovi sudara koje je sproveo Američki institut za bezbednost na putevima (IIHS), kojim upravljaju američka osiguravajuća društva, dali su Ramu 1500, Fordu F-150 i Toyoti Tundri u prvom testu ocenu “dobar”, dok je udebljivo najbolju ocenu na polju bezbednosti zaslužio Chevrolet Silverado 1500.
Međutim, u ažuriranom frontalnom “crash” testu, koji sada naglašava bezbednost putnika na zadnjim sedištima, samo je Tundra dobila ocenu “dovoljan”, dok su F-150, Ram 1500 i Silverado dobili ocene “loš”.
IIHS je pokrenuo ažurirani “crash” test prošle godine nakon što je istraživanje pokazalo da kod novija vozila sada postoji veći rizik od ozbiljnih povreda putnika u drugom redu od onih napred.
To je posledica velikog ulaganja proizvođača automobila u bezbednost putnika na prednjim sedištima, kroz poboljšane vazdušne jastuke (koji su u manjoj meri dostupni putnicima pozadi), kao i poboljšanja sigurnosnih pojaseva.
IIHS napominje da uprkos tome, zadnje sedište ostaje najbezbednije mesto za decu.
Merenja sa test-lutaka su pokazala da se u Fordu i Ramu očekuju povrede grudnog koša i povrede glave ili vrata. Rizik od ovih povreda bio je nešto niži, ali i dalje povišen u Silveradu.
Za Tundru je rizik od povreda grudnog koša takođe bio veći zbog lošeg pozicioniranja pojasa, ali je rizik od povreda glave ili vrata bio tek nešto veći.