Nemačka je uspela da se izbori da se od 2035. godine u Evropskoj uniji, pored vozila sa nultom emisijom (na električni pogon), mogu prodavati i automobili koji će koristiti sintetička goriva ili e-goriva.
Da li postoji razlika između sintetičkog benzina i dizela i klasičnog goriva dobijenog iz nafte? Naravno, procesi njihove proizvodnje nisu isti (sintetičko gorivo zahteva veliku količinu električne energije), ali nema većih razlika u samom procesu sagorevanja.
Jedna od prednosti e-goriva je što se mogu koristiti u postojećim vozilima, odnosno automobilima na benzin i dizel.
Nemački auto-klub ADAC testirao je polovni VW Golf VII 1.4 TSI napunjen e-gorivom. Test je sproveden od juna do avgusta prošle godine, a automobil je prešao “nekoliko hiljada kilometara”.
Nije bilo primetnih promena u tehničkim svojstvima i performansama u poređenju sa klasičnim benzinom. Nema problema ni sa dopunom goriva. Postojeća mreža benzinskih pumpi mogla bi se koristiti za e-goriva.
Gorivo za ADAC test, na primer, dolazilo je iz testne fabrike u Kemnicu.
Prema ADAC-u, cena manja od dva evra po litru sintetičkog goriva izgleda izvodljiva u budućnosti.
Tome u prilog govori i činjenica da troškovi zelene proizvodnje električne energije padaju, a rastuća masovna proizvodnja pojeftinjuje trenutno veoma skupa e-goriva. Sada su, međutim, troškovi znatno veći.