26. Marta 2025.

Vaskrs Lancije nije put posut laticama ruža

Lancia je jedan od nekoliko Stellantisovih brendova koji se bore da ostanu aktuelni. Godinama je Lancia bila ograničena na samo jedno tržište, i to ono matično, to jest italijansko. Međutim, prošlogodišnjim lansiranjem novog Ypsilona, marka je takođe proširila prisustvo van čizmolike države. Lancia se nakon duže pauze vratila u Francusku (gde je Peki uhvatio u „zasedu“ i odmah testirao), Španiju, Belgiju, Luksemburg i Holandiju, signalizirajući potencijalno oživljavanje punog formata. U Italiji je prošle godine modernizovano 160 izložbeno-prodajnih salona.

Međutim, obim prodaje je značajno usahnuo tokom inicijalna dva meseca tekuće godine.

Logično bi bilo da su ljudi očekivali rast prodaje, s obzirom na svež proizvod i poboljšanu dostupnost. Međutim, to ne može biti dalje od istine. Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), Lancijino ponovno lansiranje je doživelo težak porođaj. Isporuke su u obimu izgubile za neverovatnih 72,7% u poređenju sa istim periodom 2024. godine, došavši na samo 2.208 jedinica u prva dva meseca ove godine.

Radi jasnoće, telo Asocijacije proizvođača automobila Evrope (ACEA) zbraja prodajne rezultate Lancije s postignućima Chryslera, iako se američki brend zvanično ne prodaje u Evropi. Ne možemo zamisliti previše ljudi koji kupuju minivan Pacificu i limuzinu 300C od nekoliko distributera koji uvoze američke automobile u Evropu. Vredi napomenuti da je Chrysler 2023. godine eutanazirao 300C, ostavljajući Pacificu/Voyager kao jedini model.

Prethodne pretpostavke potvrđuju i informacije sa sajta Dataforcea, pošto su skoro identične. Lancia je prodala 2.195 automobila u januaru i februaru, što je manje u odnosu na 8.086 jedinica registrovanih u prva dva meseca 2024. godine. To odgovara ogromnom padu potražnje od 72,85%.

Zašto ponovno pokretanje ne ide onako kako se nadalo rukovodstvo Lancije? Moglo bi biti nekoliko razloga. Za početak, novi Ypsilon je znatno skuplji od svog prethodnika. Hibridni model kod kuće u Italiji s cenom počinje od 23,9 hiljada evra, a raste na 29.900 evra za potpuno električnu verziju. Pre nego što je otišao, automobil prethodne generacije je imao početnu cenu koja je bila znatno skromnija od granice postavljene na nivo od 20 hiljada evra.

Ne bi trebalo zanemariti ni konkurenciju unutar grupe Stellantis. Ypsilon svoju osnovu deli sa Peugeotom 208 i Opelom Corsom, od kojih oba imaju koristi od mnogo jače marke, barem u odnosu na doskora uspavanu Lanciju. Sa ukidanjem jeftinijeg modela prethodne generacije, Ypsilon se sada takmiči po sličnoj ceni, što otežava situaciju u kojoj bi se eventualno zgrabio deo prodajnog kolača.

Pa ipak, Lancia još uvek ne odustaje. Italijani planiraju da otvore novih sedamdeset izložbeno-prodajnih salona u isto toliko evropskih gradova, i sve to do kraja ove godine. Francuska, Španija, Belgija, Luksemburg i Holandija prednjače, a Nemačka bi trebalo da sledi 2025. Ypsilon ove godine slavi četrdesetu godišnjicu, dok je za sledeću najavljena nova Gama. Pride, sa oživljavanjem Delte će se malo pričekati, najverovatnije pre kraja ove decenije.

Izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares izjavio je, samo nekoliko nedelja pre nego što je podneo ostavku, da je svih četrnaest brendova u potpunosti finansijski obezbeđeno do 2026. godine, To sugeriše da je Stellantis spreman da Lanciji pruži malo vremena, pokazujući strpljenje da vidi da li proizvođač automobila koji se grčevito bori za opstanak, može da preokrene stvari u narednih nekoliko godina. Međutim, s obzirom da će zamena za Tavareša biti objavljena u prvoj polovini godine, nejasno je šta nosi budućnost.

Lancia nije jedin Stellantisova marka koja je u delikatnoj situaciji, jer ni DS Automobiles ne rade najbolje. Brojevi koje prezentuje ACEA otkrivaju da je obim isporuka opao za 30,3% u periodu januar-februar 2025. na samo 5.060 automobila u regionu EU+EFTA+UK. Podaci iz Dataforcea za Citroenov luksuzni brend daju istu mračnu sliku.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare