Čuveni italijanski brend koji je bio pred gašenjem slavi ponovno rođenje svojim prvim električnim vozilom.
Lancia je predstavila novi Ypsilon, kao naslednka istoimenog modela koji je na tržištu od 2011. To je ujedno i prvi električni automobil ove italijanske marke, a uslediće i “lake” hibridne verzije sa benzinskim motorima.
Potkompaktni hečbek koristi istu CMP/eCMP mehaničku platformu kao Peugeot 208/e-208 i srodni Stellantis modeli, ali sa potpuno drugačijim dizajnom iznutra i spolja. Neki od stilskih detalja prvi put su viđeni prošle godine na Pu+Ra HPE konceptu koji je u sebi nosio i malo Stratos DNK.
U srcu električne verzije modela Ypsilona za 2024. je napred postavljen elektromotor sa 156 KS i 260 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Koristi identičnu bateriju kao Peugeot e-208, kapaciteta 51 kWh koja obezbeđuje domet od oko 400 kilometara prema WLTP kombinovanom mernom ciklusu.
Ova kombinacija električnog motora i baterije se takođe nalazi u drugim srodnim Stellantis modelima na struju, kao što je Opel e-Corsa.
Sa 4,08 metara dužine i 1,76 metara širine, potpuno nova Lancia Ypsilon je veća od zastarelog modela koji zamenjuje. Visina novog Ypsilona je 1,44 metra, što je nešto manje u odnosu na svog prethodnika.
Očekivano, automobil je dobio na masi. Električni model teži 1.584 kilograma, ali će sledeće benzinske verzije sa “lakim” hibridnim pogonom biti nešto lakše.
Kada je reč o bateriji, ona se može napuniti od 20 do 80 procenata za 24 minuta preko brzog DC punjača.
Dok se stari Ypsilon prodavao samo u Italiji, njegov naslednik će biti ponuđen u više od 70 prodajnih salona širom Evrope. Belgija i Holandija će startovati sa prodajom sredinom ove godine, slede Francuska i Španija, a zatim i Nemačka 2025. Cena za sada nije poznata.
Lancia navodi da svojim “premijum hečbekom” želi da privuče mlađu klijentelu (ljude do 45 godina). To je ujedno i poslednji model brenda sa SUS motorom (misli se na laku hibridnu veziju).
Nakon Ypsilona, “uskrsnuće” brenda će se nastaviti 2026. godine kada će biti lansiran novi vodeći model, starog imena Gamma.
Biće to fastbek na mehaničkoj platformi Stellantis STLA Medium dužine skoro 4,7 metara. Godine 2028. vraća se i Delta, kao kompaktni hečbek.
Oba buduća modela će biti dostupni samo na električni pogon jer je cilj Lancie da prodaje isključivo EV od 2028. To znači da će Ypsilon sa “lakim” hibridnim benzinskim motorom, koji tek treba da bude otkriven, biti u ponudi samo nekoliko godina.