Toyota gazoo Racing (TGR) predstavlja novu evoluciju modela GR Yaris, koja, kako kažu, oslikava težnju ka stalnom usavršavanju ovog sportskog kompakta.
Razvoj GR Yarisa direktno je podstaknut tehnologijama i iskustvom koje je Toyota stekla višestrukim osvajanjima titula u Svetskom reli prvenstvu (FIA WRC), čime snažno izražava filozofiju TGR-a – praviti sve bolje automobile kroz trke.
Od kada je predstavljen 2020. godine, učešće u takmičenjima omogućilo je kontinuirano usavršavanje GR Yarisa – testiran je do krajnjih granica u ekstremnim uslovima relija i trka. Problemi su temeljno analizirani, ispitivani su podaci vožnje, osećaj upravljanja i oštećeni delovi.
Znanje stečeno u takmičenjima poput Super Taikyu i japanskog reli prvenstva ugrađeno je u razvoj novog GR Yarisa. Rezultat je – više performansi, jača veza između vozača i automobila i izraženiji osećaj uživanja u vožnji.
Novi automatski menjač
Osmostepeni GAZOO Racing Direct automatski menjač sada omogućava još brže i preciznije menjanje brzina, posebno pri dinamičnoj vožnji. Poboljšan je i oslonac za levo stopalo, što doprinosi iskustvu vožnje s dve pedale.
Poboljšano je i upravljanje – zahvaljujući unapređenom odzivu volana i stabilnosti pri pravolinijskoj vožnji, uz korišćenje vijaka sa većom torzionom krutošću. Specijalni vijci sa proširenim glavama povezuju zadnje oslanjanje s karoserijom, dok novi vijci učvršćuju prednje donje ramene ruke i kuglične zglobove, kao i zadnje amortizere.

Damping sila amortizera prilagođena je za optimalnu ravnotežu između kontrole i udobnosti, a električni servo upravljač prošao je kroz višestruka poboljšanja. Profesionalni trkač Kazuja Ošima doprineo je finom podešavanju upravljanja i direktnijem odzivu.
Opciona uspravna ručna kočnica, razvijena na osnovu iskustava iz WRC-a i drugih takmičenja, sada je dostupna i za modele sa manuelnim i automatskim menjačem.

Novi GR Yaris već se može naručiti, a prve isporuke u Hrvatskoj očekuju se početkom jeseni. Cena? Sigurno ne ispod 50.000 evra. Mnogi veruju da je ovo već sada budući klasik – i to s tri cilindra.