Uveliko se traži zamena za skupi litijum. Njegovo vađenje je skupo, a tehnologije povezane sa tim, koje se nikako ne bi mogle nazvati ekološkim, nisu dobre za imidž električnih vozila.
Proizvođači automobila sve više traže baterije na bazi soli ili natrijuma, navodi BloombergNEF.
Očekuje se da bi baterija na bazi natrijuma mogla da preuzme veliki deo tržišta i da bi do 2035. godine ova sirovina mogla da zameni oko 272.000 tona litijuma. Predviđeno je da će te godine činiti oko 7 odsto ukupnog tržišta.
A ako dođe do dugoročne nestašice litijuma, ovi brojevi bi mogli biti i znatno drugačije, piše Revijahak.
Privlačnost natrijuma proizilazi iz njegove zastupljenosti u kamenoj soli i slanoj vodi širom sveta, ali performanse baterija na bazi natrijuma su do sada bile upitne.
Kinesko lansiranje jeftinih električnih vozila zasnovanih na baterijskim ćelijama na bazi natrijuma moglo bi da predstavlja prekretnicu za ovu tehnologiju.
U ekstremnom scenariju, ako proizvodnja litijuma ne uspe da održi korak sa rastom potrošnje sa sledećom generacijom baterija, zamena natrijumom bi mogla da smanji ukupnu potražnju za litijumom za 37 procenata, što je ekvivalentno 1,4 miliona tona, do 2035.
B92.