Kako bi izbegla direktnu diskriminaciju kineskih brendova, Francuska je odlučila da svoju pomoć bazira na ekološkom otisku automobila, od njegove proizvodnje do dilera, a ne samo na emisiji CO₂ tokom vožnje.
Francuska je jedna od prvih zemalja u Evropi koja je smatrala da kineski električni automobili predstavljaju opasnost za evropsku auto-industriju, a posebno za francuske proizvođače.
Sada je Vlada preduzela mere i odobrila novo pravilo o subvencijama za kupovinu električnih automobila, koje su do sada bile otvorene za sve brendove, ali će od sada biti uvedena ograničenja.
Nema više subvencija za kineske električne automobile, odnosno vozila proizvedena van Evrope, a pronađen je zanimljiv način da se cela priča zamaskira u ekološki ogrtač, odnosno da ne deluje kao protekcionizam.
Kako bi izbegla direktnu diskriminaciju kineskih brendova, Francuska je odlučila da svoju pomoć bazira na ekološkom otisku automobila, od njegove proizvodnje do dilera, a ne samo na emisiji CO₂ tokom vožnje. Ovo novo pravilo će stupiti na snagu u januaru 2024.
Do sada je dodeljivana subvencija za kupovinu od 5.000 evra (do 7.000 evra za domaćinstva sa niskim prihodima) bez obzira na CO2 otisak vozila tokom njegovog životnog ciklusa, ali će sada biti testirane njegove ekološke performanse.
U praksi, svakom modelu koji se prodaje u Francuskoj biće dodeljena ekološka ocena, što će ga učiniti kvalifikovanim za bonus ili ne. Ovaj rezultat će se izračunati na osnovu uticaja svake faze na životnu sredinu pre njenog korišćenja na putu.
Uzeće se u obzir materijali koji se koriste u proizvodnji (čelik, aluminijum itd.), kao i uticaj same montaže vozila na životnu sredinu (potrošnja i struktura utrošene energije, na primer) i baterije (težina, transport, potrošnja energija).
Ispitivaće se i logistika, odnosno odakle dolaze baterije i sam automobil. Dakle, automobil proizveden u Kini ili Teksasu ne bi imao pravo na podršku za kupovinu, jer bi emisije uključivale i transport brodom.
Ova mera obuhvatiće i neka Teslina vozila, poput Modela S ili X, koji se ne proizvode u Evropi.
Podsetimo, Francuska nema problem sa ovim potezom i gnevom Kine jer francuski proizvođači automobila gotovo da i nisu prisutni na kineskom tržištu… Bez subvencija kineski automobili neće biti konkurentni, kao ni neke Tesle.