Udeo kineskih proizvođača na evropskom tržištu električnih vozila smanjio se u septembru na 8,5 procenata, dok je pre godinu dana iznosio 9,6 procenata. Ovo predstavlja treći uzastopni mesec međugodišnjeg pada, izvestila je agencija Bloomberg, pozivajući se na podatke istraživačke kompanije Dataforce.
Podaci mogu biti još jedan znak da odluka Evropske komisije (EK) da uvede dodatne carine na uvoz kineskih električnih vozila negativno utiče na njihovu prodaju u Evropi. Komisija je odluku najavila početkom jula, a dodatne carine stupile su na snagu ove nedelje. Maksimalna carina iznosi 35,3 odsto, dok i dalje važi dosadašnja desetoprocentna carina.
Najveći pad na evropskom tržištu električnih vozila među kineskim proizvođačima u septembru zabeležio je brend MG, koji je nekada bio britanski, a sada je u vlasništvu kineske automobilske kompanije SAIC Motor. Prema podacima istraživačke kompanije Jato Dynamics, prodaja MG-a je međugodišnje opala za 42 procenta, na 6.717 vozila.
Iako je MG ostao najprodavaniji kineski brend električnih automobila na evropskom tržištu, njegovu vodeću poziciju ozbiljno ugrožava brend BYD. BYD je u septembru povećao prodaju električnih vozila na evropskom tržištu za 162 procenta, na 4.376 vozila.
AutoRepublika