Švedski proizvođač automobila Volvo, tokom ove godine doživljava procvat prodaje električnih automobila. Udeo vozila iz ovog segmenta u prodajnom miksu Skandinavaca, prestigao je već respektabilnih 15%.
Električna ofanziva Volvoa počinje polako da poprima ozbiljnije razmere, što je posledica sve intenzivnijeg prihvatanja ideje o posedovanju vozila ovog tipa i opredeljenja uprave pomenutog preduzeća da forsira tražnju za istim. Podatak koji smo izneli u uvodu, a koji se tiče relativnog učešća EV u strukturi prodaje, tiče se obima isporuka tokom septembra. Godinu dana ranije, skor koji su postigli elektromobili je bio za 3% skromniji.
Švedski Volvo je uspeo da na teritoriji Sjedinjenih Američkih Država zabeleži rast prodaje vozila s nultom lokalnom emisijom štetnih isparenja od čak 631%. Tako visok procenat pre otkriva nisku startnu osnovu, nego što relevantno ilustruje eksploziju popularnosti.
Nasuprot ogromnim ciframa koje oslikavaju dinamiku promene preferencije kupaca u Americi, na globalnom nivou je tokom septembra zabeležen drastično umereniji rast tražnje za elektromobilima, i izneo je 52%. Ukupno je skandinavski brend ka kupcima otrpemio 9.205 jedinica s čisto električnim pogonom, što je kako rekosmo, nekih petnaestak procenata od ukupne prodaje.
U Evropi i Kini je Volvo takođe prosperirao s plasmanom baterijskih četvorotočkaša, pa je tamo rast bio 23% dok je na drugim teritorijama ta cifra na nivou od 155%. Gledano od očetka godine, Volvo je isporučio 80,6 hiljada električnih automobila. Ova apsolutna brojka, kada se prevede u procente koji ilustruju dinamiku realizacije, daje pozitivnu tendenciju prodaje od 149% u odnosu na 2022. (od početka godine do kraja septembra).
Proizvođač sa severa Evrope, koji je sreću konačno našao pod upravom kineskog holdinga Geely, nada se još boljim poslovnim rezultatima u ovoj klasi automboila, pošto tek sledi lansiranje priuštivijeg električnog krosovera nazvanog EX30.
AutoRepublika