3. Oktobra 2023.

Ublažena Euro 7 norma: Preživjeće mali automobili, ali i Alfin moćni V6

Evropski savjet je izgleda popustio pod pritiskom automobilskog lobija i norma Euro 7 je toliko relaksirana da, navodno, nema suštinskih razlika u odnosu na Euro 6.

Sa standardom Euro 7 za nova vozila, plan Evropske komisije bio je da dodatno ograniči emisiju štetnih gasova. Implementacija je trebalo da bude 2025, a do 2035. godine Euro 7 bi trebalo da smanji ukupne emisije NOx iz automobila i kombija za 35% u odnosu na Euro 6 standard i za 56% u poređenju sa Euro 6 standardom za autobuse i kamione.

Istovremeno, čestice iz izduvnih cevi automobila i kombija bile bi smanjene za 13%, a iz autobusa i kamiona za 39%, dok bi se čestice iz kočnica automobila smanjile za 27%.

Sada je, izgleda, Evropski savet popustio pod pritiskom automobilskog lobija i norma Euro 7 je toliko relaksirana da, navodno, nema suštinskih razlika u odnosu na Euo 6, piše Revijahak.

Neće biti pomaka u emisiji, ali, s druge strane, čini se da kupci ekonomičnijih automobila ne moraju da brinu. Naime, sa ranije najavljenim standardom Euro 7, automobili kao što su Dacia Sandero, VW Polo i Renault Clio bili bi skuplji i do 5.000 evra (zbog novih tehnologija).

Rast cena je sada sprečen, ali po cenu veće emisije štetnih gasova i finih čestica.

Autocar takođe prenosi da će zbog novih relaksiranih propisa preživeti 2.9-litarski V6 motor iz Alfa Romea, koji pokreće verzije Quadrifoglio modela Giulia i Stelvio, a proizvodi 510 KS. Ovih dana očekujte niz sličnih najava drugih proizvođača automobila…

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare