24. Septembra 2025.

U suštini, dok je stari logo izgledao kao digitalno kreiran i zaobljen hromirani medaljon

Detalji su za sada oskudni, nisu poznati ni ime ni konačni oblik, ali je menadžment potvrdio da će model biti razvijen na novoj MMA platformi.

Mercedesova strategija kompaktnih automobila se ponovo mijenja. Nakon što je godinama najavljivao da će CLA postati ulazna tačka brenda u svijet, proizvođač sa sjedištem u Stuttgartu sada planira novi model. Riječ je o jeftinijem SUV-u koji će zamijeniti A-klasu nakon što ona završi svoju karijeru 2028. godine. Ova odluka označava prelazak s ekskluzivnosti na veće prodajne brojke, a upravo u tom segmentu Mercedes bilježi snažnu potražnju.

A-klasa je bila ključni model za privlačenje novih kupaca u posljednjih deset i po godina. Samo u 2024. godini prodato je 534.800 jedinica Mercedesove kompaktne linije, od čega je A-klasa imala vrlo važan udio.

Takve brojke je teško ignorisati, pa je Mercedes odlučio produžiti proizvodnju do 2028. godine, iako je prvobitno bilo planirano ranije gašenje.

slika

Međutim, umjesto da na tom mjestu ostane praznina, dolazi potpuno novi SUV. Detalji su za sada oskudni, nisu poznati ni ime ni konačni oblik, ali je uprava potvrdila da će model biti razvijen na novoj MMA platformi, istoj onoj koja je već iznjedrila električni CLA i koja će poslužiti i kao osnova za buduće GLA i GLB.

Nezvanične informacije ukazuju na to da bi novi SUV mogao biti manji i pojednostavljeni derivat postojećeg GLA, dizajniran da ponudi prepoznatljiv Mercedesov identitet po pristupačnijoj cijeni.

Finansijski pritisci dodatno su ubrzali ovu odluku. U prvoj polovini 2025. godine, Mercedesova profitna marža pala je na samo 5,3 posto, a dio krivice je prebačen na pretjerani fokus na Maybach i AMG modele, dok je šira javnost ostala uskraćena za pristupačnije opcije. Novi SUV bi to trebao ispraviti. Dok A-klasa u Njemačkoj počinje od 34.252 eura, električni CLA košta najmanje 53.066 eura, što je više od C-klase, pa je jasno zašto trgovci traže model koji će popuniti prazninu.

slika

Istovremeno, Mercedes se priprema za kraj B-klase. Prodaja kompaktnog minivana opada već godinama, a proizvodnja će prestati 2026. godine nakon tri generacije i 22 godine na tržištu. Kao rezultat toga, početna ponuda Mercedesa će se gotovo u potpunosti prebaciti na SUV modele, što odražava globalne trendove i želje kupaca.

Mercedes planira predstaviti više od 40 novih modela u naredne dvije godine. Među njima će biti i novi, već predstavljeni, 
GLC EQ , direktni konkurent BMW-u iX3.

Jutranji.hr

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare