4. Aprila 2024.

U Polestaru smatraju da tradicija onemogućava marku VW da izistinski osmisli novog Golfa

Poslednjih meseci, Polestar je objavio neke prilično alarmantne vesti, a glavna je odvajanje od Volvo Carsa i prelazak pod direktnu kontrolu matičnog holdinga Geely. Prodaja Polestara daleko zaostaje za ranije planiranim rasporedom zbog globalnog usporavanja potražnje za električnim vozilima, a cena akcija Polestara nastavlja da opada.

Izvršni direktor Polestara Tomas Ingenlat, u intervjuu za britanski magazin Autocar, rekao je da štampa u velikoj meri dramatizuje poziciju švedske kompanije – u stvari, ova situacija je daleko od lošeg, samo život sam prilagođava planove. Krajem februara, Polestar je objavio da je dobio razvojne kredite od banaka u ukupnom iznosu od 950 miliona dolara, dok je plan razvoja bio značajno pesimističniji: ako je Polestar ranije želeo da dostigne nivo prodaje od 290.000 automobila godišnje 2025. godine, sada je cilj za istu godinu smanjen na 155.000 automobila. Polestar ostaje posvećen dostizanju tačke rentabilnosti do kraja 2025. godine, ali Tomas Ingenlat priznaje da to neće biti lako i da se svašta može dogoditi.

Generalno, život u Polestaru se nastavlja, kompanija pravi dugoročne planove, a po prvi put je postalo poznato koji će novi proizvod biti pušten nakon spektakularnog kupe-kabrioleta Polestar 6. Ovaj novi model biće Polestar 7, ali to neće biti proširenje postojećeg asortimana modela, već prvi model nove generacije električnih vozila Polestar, koji će zameniti kompaktni povišeni liftbek Polestar 2.

Polestar 2 je debitovao 2019. godine i postao je prvi masovno proizveden električni automobil švedskog (da ne kažemo kineskog) brenda. Deli modularnu platformu CMA sa svojim rođacima Volvoom XC40 i C40 i prošao je sveobuhvatno osvežavanje prošle godine. Proizvodnja Polestara 2 će se završiti otprilike 2027. godine, otprilike u isto vreme možemo očekivati da Polestar 7 uđe na tržište.

Zašto ne druga generacija Polestara 2? Tomas Ingenlat na ovo pitanje odgovara ovako: Polestar ne želi da postane talac ustaljenih formata i proizvodi model sa istim imenom pola veka, kao što to VW čini sa modelom Golf. Ingenlat s pravom ističe da modeli kao što je Golf imaju ozbiljno ograničen inovacijski potencijal zbog istorijskog prtljaga i ustaljene tradicije. Pravljenjem novog modela sa novim imenom, ne možete se osvrnuti unazad i ponuditi svetu nešto zaista sveže i uzbudljivo. Stoga će postojati Polestar 7 a ne novi Polestar 2.

Sve što se do sada zna o Polestaru 7 jeste da će biti kompaktan kao i Polestar 2, ali faktor forme može biti drugačiji, odnosno forma krosover-lifteka može biti zamenjena modelom sa drugačijim tipom karoserije. Dizajn će biti svež i smeo, jer nema potrebe da se poziva na Polestar 2. Još nema informacija o platformi, ali će najverovatnije to biti jedna od varijacija platforme SEA matičnog holdinga Geely.

Pre debija Polestara 7, švedska kompanija tek treba da izbaci na tržište sportsku limuzinu Polestar 5 i pomenuti kupe-kabriolet Polestar 6 – ujedinjuje ih određena jedinstvena aluminijumska platforma, iako je, prema glasinama, ovo samo još jedna varijacija pomenute kineske platforme SEA.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare