BANJALUKA – U prosjeku, svake sedmice u banjalučkoj Ulici Jovana Dučića se dogodi jedna saobraćajna nezgoda.
Naime, iz Policijske uprave Banjaluka kazali su da su se od 1. januara do 18. avgusta ove godine dogodile 32 saobraćajne nezgode u ovoj ulici, dok ih je u istom periodu prošle godine zabilježeno 25.
“Od ukupno 32 saobraćajne nezgode, 31 je sa materijalnom štetom, dok je jedna saobraćajna nezgoda sa lakim povredama”, rekla je za “Nezavisne novine” Danijela Mučibabić, portparolka Policijske uprave Banjaluka.
Nenad Novaković, predsjednik Savjeta mjesne zajednice Centar 2, gdje pripada i ova ulica, istakao je da, uprkos mnogobrojnim upitima i dopisima Gradskoj upravi, saobraćaj, kao i mnogi drugi problemi, nisu riješeni.
“Centar 2 je specifična mjesna zajednica koja ima svojih problema, kao što su saobraćaj, bezbjednost u saobraćaju, putna infrastruktura, te mnogo rupa na putu, koje su nedopustive”, kazao je Novaković za “Nezavisne novine”.
Prema njegovim riječima, Ulica Jovana Dučića je veoma frekventna.
“Kada se desi bilo kakav zastoj u centru grada, ona postaje glavna žila kucavica u gradu Banjaluci, i ona je sama jako često zatvorena, začepljena i udesa imamo mnogo”, naveo je Novaković, te istakao da bi stručnjaci puno više trebalo da se pozabave ovom problematikom.
Mještani kažu da su uputili molbu gradu i da je sljedeći korak da idu sa potpisivanjem peticije. Smatraju da vozači uopšte ne poštuju znakove i signalizaciju, da je problem u brzoj vožnji, a da je ulica preopterećena i prometna.
Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja, istakao je za “Nezavisne novine” da je prije prijedloga potencijalnih rješenja za smanjenje broja saobraćajnih nezgoda koje se dešavaju u Ulici Jovana Dučića potrebno sagledati činjenično stanje.
“Ono što je karakteristično za ovu ulicu je to što je ona dugačka, pruža se u pravcu i postoji veliki broj bočnih priključaka, a sa svakim bočnim priključkom povećava se i broj konfliktnih tačaka, a samim tim i rizik od nastanka čeono-bočnih saobraćajnih nezgoda”, kazao je Ćopić.
Naveo je da je ova ulica i poprilično opterećena saobraćajem u odnosu na njenu širinu, a dodatni problem po bezbjednost saobraćaja predstavlja i drvored koji se prostire sa obje strane ulice, koji uveliko smanjuje preglednost kako vozača koji se kreću ovom ulicom, tako i onih koji planiraju da se uključe u ovu ulicu.
“Rješenje problema treba prvenstveno tražiti u redovnom i adekvatnom održavanju pomenute vegetacije. Takođe, potrebno je izvršiti i analizu saobraćajnih nezgoda na ovoj dionici te u slučaju da postoji rizik od nastanka nezgoda tipa vozilo – pješak, potrebno je rješenje tražiti u ograničenju dozvoljene brzine kretanja vozila kao i postavljanjem usporivača brzine na lokalitetima sa najvišim rizikom od nastanka ovih nezgoda”, ističe Ćopić.
Upit u vezi sa ovim problemom smo poslali i Gradskoj upravi, ali odgovor nismo dobili.
izvor: Nezavisne