Još u julu, Audi je revidirao plan elektrifikacije modela i otkriveno je da će proizvodnja električnih Audija Q8 e-trona i Q8 Sportbacka e-trona biti ranije prekinuta zbog skromne potražnje.
Fabrici Audija u Briselu, gde se proizvode ovi modeli, pretilo je otpuštanje radnika, pa čak i zatvaranje.
Nakon ovih izveštaja, zaposleni u fabrici i drugi belgijski sindikati počeli su da organizuju štrajkove i masovne demonstracije, zahtevajući očuvanje proizvodnje i radnih mesta. Štaviše, protesti se povremeno pretvaraju u vruću pozornicu sa paljenjem guma i sukobima sa policijom. Poslednje višehiljadne demonstracije održane su ove nedelje, ali je sve bilo relativno mirno.
Inače, zatvaranje Audijevog pogona nije jedini razlog za ogorčenje radnika. Istovremeno se razvija priča o stečaju belgijskog proizvođača autobusa Van Hool, što je dovelo i do masovnih otpuštanja. Kao rezultat toga, sindikati radnika automobilske industrije zahtevaju od vlasti i privrede da se odupru brzoj deindustrijalizaciji Evrope.
Sam Audi je pristao da privremeno nastavi proizvodnju električnih automobila u Briselu, ali nije pripremio nikakve dugoročne planove. Predstavnik nemačke kompanije samo je potvrdio svoju privrženost ranije najavljenoj strategiji restrukturiranja belgijske fabrike. Sastoji se od premeštanja proizvodnje električnih automobila u Meksiko, bliže glavnom prodajnom tržištu u SAD.
Jedina nada za oko 3.000 briselskih radnika jeste promena vlasništva. A novi investitor se navodno čak našao, o čemu pisasmo u petak. Prema belgijskom izdanju De Tijd, kineski proizvođač električnih automobila Nio je razmatrao fabriku Audija, pa je čak poslao delegaciju u Brisel. Zvuči logično: moderna fabrika dizajnirana posebno za proizvodnju električnih automobila bila bi veoma korisna za kinesku kompaniju da zaobiđe nove evropske carine. U slučaju Nija, oni iznose 20,8% povrh osnovnih 10%.
Međutim, izvršni direktor kompanije Nio Li Bin je već uspeo da opovrgne ovu informaciju. On je rekao da njegova kompanija ne planira da investira u nekretnine u inostranstvu, sa izuzetkom stanica za brzo menjanje trakcionih baterija. Tako je Li Bin indirektno potvrdio nedavne informacije o preporuci kineske vlade da se ne investira u fabrike van Kine. Svoju izjavu je završio šalom: „Kako Nio može sebi da priušti fabriku koju ni sam Audi ne može da priušti?“
AutoRepublika