Društvena mreža Instagram, koja je privukla pažnju korisnika od pokretanja 2010. godine, zabeležila je značajan rast u Turskoj, koja je, posle Indije, postala druga najaktivnija zemlja sa 153,6 miliona aktivnih naloga. Dok u zemljama prednjači Instagram, u Srbiji je Fejsbuk i dalje popularniji.
Instagram je osnovan 6. oktobra 2010. godine i tokom proteklih 13 godina brzo je povećao svoju korisničku bazu, što ga čini jednom od najšire korišćenih platformi društvenih medija na svetu, navodi Dejli Sabah.
Prema izveštaju koji je objavio poratal specijalizovan za procenu veb stranica, Turska se od kraja septembra našla među zemljama sa najvećom stopom korišćenja Instagrama.
Indija je na vrhu liste sa 263,3 miliona naloga, a slede Turska sa 153,6 miliona naloga i Brazil sa 119,6 miliona aktivnih naloga. Instagram, jedna od najposećenijih platformi na svetu, ima više od 12,8 milijardi aktivnih korisnika mesečno, sa 500 miliona ljudi koji dnevno pristupa aplikaciji.
Korisnici platforme su do sada postavili skoro 50 milijardi fotografija na ovu društvenu mrežu. Žene čine 47,2 odsto korisnika, muškarci 52,8 odsto, dok je 70 odsto mlađe od 35 godina. Starosna grupa 25 do 34 gofina provodi najviše vremena na platformi, u proseku 32 minuta dnevno. Platforma beleži najveću stopu učešća sredom između 17 i 19 časova.
Ronaldo po broju pratilaca, Mesi po broju lajkova
Kako podseća turski portal, portugalska fudbalska zvezda Kristijano Ronaldo je na prvom mestu po broju pratilaca (607 miliona), dok je argentinska fudbalska legenda Lionel Mesi, koji je dobio 61,2 miliona lajkova za fotografiju koju je podelio posle pobede na Svetskom prvenstvu u decembru 2022. godine, rekorder po najvećem broju lajkova na objavi.
Posle slike Mesija, fotografija jajeta koju je objavio nalog “world_record_egg” je na drugom mestu po broju lajkova (55,9 miliona lajkova), a zatim Ronaldova objava u kojoj je najavio rođenje blizanca.
London je najzastupljeniji grad na Instagramu, a najpopularniji haštagovi su “#love”, “#instagood”, “#fashion”, a emodžiji “radost i suze” su najčešće korišćeni.
Prema podacima, otprilike 71 odsto kompanija u Sjedinjenim Državama koristi platformu Instagram za prodaju i oglašavanje.
Pored toga, 44 odsto korisnika se oslanja na Instagram za svoju nedeljnu kupovinu, a svaka druga osoba posećuje aplikaciju da bi otkrila nove brendove.
U globalnoj Instagram areni, gde je Turska na drugom mestu po broju aktivnih naloga, vodeće ličnosti u svetu kulinarstva takođe prave talase. Slavni kuvari Burak Ozdemir i Nusret Koče su na vrhu liste sa 54,08 miliona i 53,52 miliona pratilaca. Među turskim političarima prednjači predsednik Redžep Tajip Erdogan sa 11,77 miliona pratilaca.
Lider Republikanske narodne partije Kemal Kiličdaroglu ima 2,37 miliona pratilaca, lider Geid partije Meral Akšener ima 1,44 miliona pratilaca, a lider Partije nacionalističkog pokreta Devlet Bahčeli ima 647.000 pratilaca.
Kakva je situacija u Srbiji
Na osnovu poslednjeg istraživanja domaće agencije Pioniri, objavljenoj u junu ove godine, Instagram u Srbiji beleži rast u odnosu na prethodnu godine, pa je na ovoj društvenoj mreži prisutno 79 posto korisnika, broj korisnika je dostigao 3 miliona. Najpopularnija društvena mreža u Srbiji i dalje je Fejsbuk sa 3,1 milion profila, iako je zabeležio pad u odnosu na 2022. godinu i sa 89 posto pao na 87 procenata.