23. Septembra 2023.

Tržište pametnih telefona ostalo bez skoro 500 brendova od 2017.

Iako je tržište pametnih telefona jedno od konkurentnijih, mrak na njega nastavlja da pada: skoro 500 brendova, tačnije njih 450 napustilo ga je od 2017. godine

Tržište pametnih telefona ove godine broji 250 aktivnih brendova. Međutim, iako to može izgledati kao veliki broj, kada pogledamo činjenicu da ih je 2017. godine bilo preko 700 vidimo da mrak na ovu industriju nastavlja da pada. To znači da je u poslednjih šest godina sa tržišta nestalo skoro 500 brendova.

Iako zbog kompanija kao što su Apple i Samsung deluje da je tržište pametnih telefona stabilno, ne treba zaboraviti mnogo drugih manjih kompanija koje sanjaju da se pridruže „višoj ligi“ na globalnom nivou.

Novi Counterpoint Research izveštaj pokazuje da je pad skoro u potpunosti nastao zbog lokalnih brendova, dok globalni brendovi uglavnom ostaju konzistentni. Istraživanje pokazuje i nekoliko brendova pametnih telefona koji su ugašeni u Indiji, Africi, Kini, Japanu, na Bliskom istoku pa čak i u Koreji.

Lokalni brendovi, nekada poznati kao „lokalni kraljevi“ kao što su Micromax u Indiji i Symphony u Bangladešu izgubili su značajan udeo ili ga čak napustili u poslednjih pet godina.

Ono što je ubrzalo pad malih brendova je i uspon kineskih kompanija: Xiaomi, Oppo i Vivo. Kina je uspela da predstavi znatno bolje pametne telefone po primamljivim cenama, pružajući kupcima bolju vrednost za novac koji daju.

Neke od brendova jednostavno su pojeli oni veći, ali može se reći da manje kompanije na kraju mnogo više pate od većih, ali neke od njih i dalje uspevaju da prođu kroz „oluju“.

Izazovi sa kojima su se suočili brendovi su između ostalog i sazrevanje korisničke baze i produžavanje ciklusa zamene uređaja. Ipak, postojali su i problemi u lancu snabdevanja izazvani svetskom epidemijom, ekonomski pad, tehnološke promene, a sposobnost velikih tehnoloških kompanija da proizvode telefone u ogromnim količinama je pojela lokalce.

Kompanija koja je napravila izveštaj predviđa da će tržište nastaviti da se smanjuje, a velike svetske kompanije biće logično u boljoj poziciji da se prilagode svim makroekonomskim preprekama i tehnološkim tranzicijama. Međutim, Counterpoint tvrdi da postoje i mali proizvođači koji bi mogli da prežive, prodajući svoje uređaje na promocijama, ali nudeći jedinstvene promocije kojih nema kod drugih kompanija.

Izvor: Benchmark

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare