Oni koji traže partnera preko aplikacija za upoznavanje verovatno nekada ne mogu da odole a da na svojim fotografijama ne primene filter za ulepšavanje. Ali ovo možda nije najbolji izbor, posebno za dame koje žele da ostave pozitivan utisak, a razlog može biti iznenađujući.
Na aplikacijama za upoznavanje svako želi da istakne svoje najbolje atribute, tako da je uobičajeno da se mnogi oslanjaju na brojne filtere koji će im ulepšati ten, boju očiju i kose ili im čak suptilno dodati šminku na lice.
Jedna onlajn studija u kojoj su učesnici analizirali na stotine fotografija različitih ljudi dokazala je da ovo postiže željeni efekat povećanja privlačnosti: Nakon upoređivanja originala i ulepšane fotografije svakog pojedinca, verzija sa filterom je u 96,1 odsto slučajeva bila ocenjena kao atraktivnija.
Pored toga, ulepšana lica su bila ocenjena i kao “pouzdanije ličnosti”, jer se atraktivan fizički izgled često vezuje sa pozitivnim osobinama. Ovi rezultati su bili isti za sve, bez obzira na pol i godine.
Međutim, filter za ulepšavanje je doveo jednog do neželjenog efekta: Kada bi ispitani muškarci analizirali obrađene fotografije žena, iako su im fizički bile atraktivnije, ocenili su ih kao “manje inteligentne”.
“Dok su slike žena ukupno dobile više ocene privlačnosti od strane muškaraca i žena, one su dobile niže ocene inteligencije nego muškaraci na slikama, posebno nakon ulepšavanja,” rekli su istraživači, prenosi “Dejli mejl”.
“Ovaj nalaz ukazuje na postojanje rodnih predrasuda u percepciji inteligencije, kao i da muškarci intenzivnije reaguju na promene izgleda lica pomoću filtera u poređenju sa ženama.”
Istraživači su rekli da je ovo samo još jedan u nizu negativnih posledica koji filteri za ulepšavanje mogu da imaju. Dodaju da je više puta utvrđeno da česta upotreba filtera koji menjaju izgled dovodi do anksioznosti i depresije, smanjenog samopoštovanja i samopouzdanja, povećanja potrebe za estetskom hirurgijom, osećaja nezadovoljstva i povećanog pritiska da osoba svoj prirodan izgled upoređuje sa nerealnim standardima lepote.
S obzirom na rasprostranjenost korišćenja filtera za ulepšavanje, posebno kod mladih žena (prema nalazima, 90 odsto žena starosti između 18 i 30 godina prijavilo je da koristi filtere pre nego što objave slike na društvenim mrežama), istraživači smatraju da ovi nalazi izazivaju dodatnu zabrinutost u vezi sa potencijalnim negativnim uticajem ove navike.
Foto: © Canva/nicoletaionescu
Izvor: RT Balkan