Prošlo je nekoliko sedmica od kada je Toyota objavila da će povući sa ulica više od 100 hiljada jedinica pikap kamioneta Tundra kao i luksuznog terenca pod imenom Lexus LX.
Problem je ležao u spornom 3,4-litarskom turbobenzincu kojim je japanski proizvođač vozila želeo da zameni proverene, ali relativno zastarele motore sa osam cilindara ispod haube.
Ovaj motor sa kodnom oznakom V35A-FTS je zapravo dobio odlične ocene od strane medija, ali je kasnije otkriveno da su određeni delovi metala greškom ostavljeni u motoru tokom proizvodnje. Nije teško zaključiti da je samo pitanje dana kada će motor da strada, a neki vlasnici su izjavili da vozilo odjednom gubi snagu na auto-putu, što pojačava rizik od sudara.
Međutim, iako je opoziv javno objavljen, trenutno ne postoji dovoljno delova da se svi sporni pikapi i terenci poprave preko noći, a ni sama Toyota ne zna kada će se to desiti. Vlasnici su naravno još više ogorčeni jer im je rečeno da ne voze svoje ljubimce iako i dalje moraju da plaćaju mesečnu ratu.
Očigledno rešenje bi zvučalo kao „pa prodajte ga i kupite neki od vozila konkurencije“, ali mnogi vlasnici kažu da nisu u stanju da to urade. Štaviše, čak ni Toyotini izložbeno-prodajni saloni, koji će uvek rado prihvatiti vašu stariju Toyotu kao ulog ako kupite novi automobil, trenutno to ne rade.
Sajt „Tundras.com“ prenosi vest jednog od vlasnika luksuznog Lexusa LX-a koji je pokušao da ga proda i kupi Toyotu Land Cruiser iz 2020. godine. Rečeno mu je da pošto trenutno ne postoji vremenski period kada će sporni motor biti popravljen, salon ne želi da vozilo „leži“ mesecima (pa i duže) dok opoziv ne bude kompletiran. Neki drugi vlasnici su dobili iste odgovore kada su pokušali da se reše svoje Tundre i kupe rivalski kamionet od strane Forda, Chevroleta i Rama.
Japanski proizvođač vozila kaže da modeli za 2024. godinu nemaju ovaj problem već samo oni koji su napustili fabrike 2022. i 2023. godine. Takođe uveravaju vlasnike da je solucija na putu i da će svi vlasnici dobiti potpuno nove motore pod garancijom za svoju Tundru i LX.
Na kraju ćemo podsetiti isto ono šta smo već ponovili nekoliko puta, a to je da ne nikada ne kupujete model ili mehaniku tokom prve godine na tržištu jer će problema sigurno biti – pa makar se ta marka zvala Toyota.
AutoRepublika