10. Aprila 2024.

Toyota Yaris: Pouzdani mali “Japanac”

Toyota ove godine obeležava četvrt veka od predstavljanja prve generacije modela Yaris.

Usledile su još tri generacije, a aktuelna, četvrta, pojavila se 2020. godine, da bi početkom ove automobil osvežen..

Yaris je 2023. dostigao brojku od 10 miliona prodatih vozila i tako stao rame uz rame sa svega nekoliko drugih modela iz Toyotine game. Time je dostignuta prelomna tačka i prodaja koja se meri sa osam cifara. Takođe, treba napomenuti da je i dalje među pet polovnjaka koji se i dalje “drže”, odnosno da se polovne Toyote Yaris i dalje prodaju na tržištu.

Zahvaljujući kompaktnoj formi, ovaj mali automobil dimenzija (dužina/širina/visina) 3940/1745/1500 mm idelan je za vožnju u urbanim sredinama, gde lako manevriše i nema problem da nađe odgovarajuće parking mesto. Sa druge strane, solidno međuosovinsko rastojanje od 2.560 mm omogućava da i putnici na zadnjoj klupi imaju dovoljno prostora za noge.

Po potrebi se može koristiti i za međugradska putovanja, iako će vas prtljažnik od 286 litara naterati da ekonomišete sa količinom stvari koje ćete spakovati za put.

Toyota Yaris Hybrid

Toyota Yaris je pionir “elektrifikacije” u svojoj klasi, a više od trećine svih prodatih primeraka u Evropi ima hibridni pogon. U zapadnoj Evropi upravo je hibridni Yaris najprodavaniji od svih varijanti.

Yaris je dobio hibridni pogon u svojoj trećoj generaciji, koja je počela da se proizvodi 2012. Osokoljena uspehom tog modela, Toyota je nastavila da razvija i primenjuje hibridnu tehnologiju i na aktuelnoj verziji automobila.

Yaris Hybrid danas pokreće 3-cilindarski 1.5 litarski benzinski motor, uz pomoć elektromotora. U ponudi su dve verzije, slabija sa 116 KS (85 kW) i jača sa 130 KS (96 kW).

U oba slučaja snaga se prenosi na točkove putem e-CVT kontinualno-varijabilnog automatskog menjača.

Koliko košta nova Toyota Yaris

Toyota Yaris se u Srbiji može nabaviti po akcijskoj ceni od 17.990 evra, koliko košta model opremljen Luna paketom sa benzinskim 1.5 litarskim motorom od 125 KS (92 kW) i 153 Nm. Snaga se prenosi na točkove preko 6-brzinskog manuelnog menjača. Ovaj automobil ubrzava od 0 do 100 km/h za 9 sekundi, dok je maksimalna brzina 180 km/h.

Oni koji se odluče za nešto bolje opremljen model i paket Stella, moraće da plate 18.990 evra, a Toyota Yaris sa još bogatijom opremom Sol košta 19.890 evra. Performanse sve tri verzije su identične.

Najjeftiniji model sa hibridnim pogonom i paketom Luna košta 24.900 evra, a najskuplji hibrid – i ujedno najskuplji Yaris u aktuelnoj ponudi – je model opremljen paketom Premiere koji se prodaje po ceni od 34.550 evra.

Koliko košta polovni automobil Toyota Yaris

Toyota Yaris je veoma zastupljen i cenjen model na tržištu polovnih automobila. U ponudi su sve četiri generacije ovog automobila, a najjeftiniji primerci datiraju s početka veka i prodaju se na oglasima po ceni od oko 2.000 evra.

Kupci koji žele novije vozilo sa manjom kilometražom na specijalizovanim sajtovima za prodaju polovnih automobila mogu da pronađu modele starosti do 3 godine i do 100.000 pređenih kilometara po ceni od oko 14.000 evra.

Koliko troši benzina

S obzirom na male dimenzije i neveliku masu, Toyota Yaris se može smatrati ekonomičnim vozilom i malim potrošačem.

Fabrički deklarisana potrošnja 1.5 litarskog benzinca kreće se 5,2-5,3 l/100 km, u kombinovanom režimu vožnje, prema WLTP mernom ciklusu, dok je hibridna verzija još štedljivija. Yaris Hybrid troši svega 3,8-4,0 l/100 km, takođe prema podacima koje Toyota ističe na svom zvaničnom sajtu.

Dizajn i tehnološke karakteristike

Aktuelna Toyota Yaris ima nešto konzervativni dizajn u odnosu na druge modele ovog japanskog proizvođača. Ipak, reč je o moderno oblikovanom i atraktivnom vozilo ako se uzme u obzir da je u pitanju pre svega gradski automobil.

Kupce će prijatno iznenaditi kvalitet materijala i završne obrade u putničkoj kabini. Posebno je atraktivan enterijer jer je drugačiji od onoga što je Toyota do sada nudila u Yarisu.

Aktuelni model  je specifičan i po neobičnom izgledu digitalnih instrumenata. Zapravo, raspored im je standardan, levo je obrtomer a brzinomer desno. Bord kompjuter je u sredini. Ipak, ono što je neobično je dizajn.

Nešto su manji ali veoma pregledni, pa nekako fascinira činjenica da su dizajneri uspeli da učine nesvakidašnjim i atraktivnijim instrumente sa generalno uobičajenim rasporedom. Dobro se vide i pri jakom suncu, dok noću ne zamaraju oči.

Sa druge strane, tradicionalno pouzdana mehanika čuvena i po niskoj potrošnji dobila je u najnovijoj verziji Yarisa još jedan atribut – sportski.

Automobil je veoma upravljiv. Volan je vrlo direktan, mada je servo asistencija izražena. Bez obzira na to, vozač lepo može da oseti podlogu na upravljaču.

Sedi se dosta niže nego u ranijim verzijama Yarisa, a primetna je i veća širina putničke kabine.

Ipak, auto uopšte nije pretvrd, već je sasvim dovoljno tvrd da ulije maksimalnu sigurnost vozaču prilikom naglih manevara bez ljuljanja karoserije. Opet, dovoljno je mekan da efikasno neutrališe neravnine.

Iako je u pitanju 3-cilindarski motor, vibracije su svedene na minimum. Izuzetno je uglađen u radu i elastičan na niskim obrtajima.

Sa njim bez problema može da se krene i na duže putovanje. Pri 130 km/h je na 3200 o/min, što je prilično nisko za jedan atmosferski motor.

Bezbednost i performanse

Kada je reč o Toyoti Yaris, bezbednost je na prvom mestu. Čak i osnovna verzija ima sve moguće bezbednosne sisteme.

Tu je sistem za automatsko kočenje, kao i kamera za prepoznavanje saobraćajnih znakova. Svaki od ovih sistema može da se uključi i isključi u meniju preko displeja između instrumenata.

Standard je i adaptivni tempomat sa radarom za održavanje odstojanja od vozila ispred.

Što se performansi tiče, Yaris sa 1.5 benzincem ubrzava iz mesta do 100 km/h za solidnih 9 sekundi, i razvija maksimalnih 180 km/h.

Toyota Yaris Hybrid od 0 do 100 km/h stiže za 9,7 s, a i maksimalna brzina mu je nešto skromnija i iznosi 175 km/h.

Toyota Yaris i Škoda Fabia, VW Polo, Seat, Opet Corsa

Kao što je već rečeno, konkurencija modela u segmentu kome pripada Yaris je izuzetno oštra.

Tu su automobili Volkswagen grupacije, kao što je VW Polo, Škoda Fabia i Seat Ibiza.

Stellantis grupacija nud takođe nekoliko popularnih modela u B segmentu. Pre svega, Peugeot 208 i Opel Corsa sa tradicijom koja seže čak u 1980-te godine.

Ne treba zaboraviti ni Citroen C3.

Kada je reč o francuskim automobilima, verovatno najveći rival je Renault Clio, već decenijama jedan od najprodavanijih potkompaktnih automobila u Evropi.

Donedavno je ljuti rival Yarisa bio i Ford Fiesta, ali je američki proizvođač odlučio da ukine ovaj model na evropskom tržištu.

Poslednjih godina korejski brendovi Hyundai i Kia takođe su veoma konkurentni Yarisu na Starom kontinentu, sa modelima i20 i Rio.

Od japanskih proizvođača treba spomenuti Suzuki Swift, koji je doduše manje komforan od Yarisa i nudi manje prostora u kabini, kao i Mazdu 2.

Iako Yaris ne spada među najjeftinije, a ni među najatraktivnije modele od gorenavedenih, prati ga reputacija pouzdanog i dugovečnog automobila, koji kao polovnjak dobro drži cenu, što kod nekih kupaca može da prevagne kada biraju novo vozilo.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare