11. Juna 2024.

Toyota uveliko testira vodonični pikap Hilux

Tako je krajem 2014. godine počela prodaja limuzine Miraija u Japanu, a kasnije je stigla i na druga tržišta. Model je dobio drugu generaciju 2020. godine, a u proleće ove godine prošao je kroz ažuriranje: promene su omogućile poboljšanje bezbednosti. Podsetimo, prošle jeseni kompanija je projekat „Mirai“ proglasila neuspelim zbog veoma skromne prodaje (oko 2 hiljade primeraka godišnje na svetskom tržištu).

Zatim, u oktobru 2023, Toyota je objasnila da namerava da nastavi sa razvojem automobila na vodonik, ali će fokus biti pomeren na sektor komercijalnih vozila. Sada se Japanci pripremaju za debi nove verzije pikapa Hiluxa, koji će raditi pomoću gorivnih ćelija. Proizvođač je do sada pokazao prototipove budućeg kamioneta, koji su podvrgnuti ispitivanjima na putu.

Podsetimo, projekat je zvanično najavljen u decembru 2022. godine. Konstruktori iz britanskog odeljenja kompanije napravili su deset prototipova vodonične Toyote Hilux, koji se trenutno testiraju u Evropi.

Vizuelno, pikap FCEV se ne razlikuje od obične verzije ovog modela, njegova dužina je istih 5.325 mm (verzija sa produženom kabinom), širina 1.855 mm (sa retrovizorima), visina 1.810 mm, a rastojanje između osovina je 3.085 mm.

Glavna razlika između nove varijante kamioneta je njegov pogonski sklop, kojeg je pozajmio od sedana Mirai. Ovaj Hilux je bio opremljen sa tri cilindrična rezervoara vodonika (njihov ukupni kapacitet je 7,8 kg), ispod haube se nalazi gorivna ćelija sa polimernim elektrolitom, koja generiše energiju i skladišti je u litijum-jonskoj bateriji.

Zadnje točkove pokreće elektromotor čija je snaga 182 KS, a maksimalni obrtni moment je 300 Nm.

Proizvođač do sada nije objavio dinamičke karakteristike vodoničnog Hiluxa: informacije o maksimalnoj brzini i vremenu ubrzanja od nule do stotke će se pojaviti kasnije.

Prema preliminarnim podacima, domet bez dopunjavanja goriva ovog automobila na vodonik je oko 600 km.

Sada japanska kompanija nastavlja da razvija novu generaciju gorivnih ćelija. Očekuje se da će ih serijski modeli marke dobiti 2026-2027. godine.

Kompanija veruje da će do ovog trenutka biti moguće značajno smanjiti troškove proizvodnje, a samim tim i smanjiti troškove takvih mašina, kao i značajno proširiti njihov asortiman.

Treba imati na umu da je trenutni „obični“ Hilux nedavno prošao restilizaciju: detalji o ažuriranom modelu namenjenom australijskom tržištu pojavili su se krajem zime. Kamionet je dobio brojne spoljne izmene, kao i 48-voltni blagi hibridni dodatak, sa kojim u tandemu radi 2,8-litarski turbodizel (204 KS, 500 Nm). Uparen je sa šestostepenim automatskim menjačem.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare