Pričamo o legendama kao što su Acura/Honda NSX, Toyota Supra, Nissan GT-R, Mazda RX-7 i mnogim drugima, ali u Zemlji izlazećeg Sunca smo takođe mogli da vidimo i legende u klasi Kei.
Reč je o vozilima skromnih dimenzija namenjenim širim narodnim masama gde je do izražaja dolazio izuzetno pristupačan porez koji su vlasnici morali da plate. Nije trebalo da prođe dugo vremena pre nego što su nastali i kei sportisti, a spomenućemo modele kao što su Autozam AZ-1, Honda Beat i Suzuki Cappuccino.
Ako je verovati pisanju kolega sa sajta „Best Car“, uskoro bi mogli ponovo da vidimo Cappuccino, ali ovaj put sa većim dimenzijama da bi konkurisao Mazdinom modelu MX-5. Projekat je zapravo pokrenula Toyota sa željom da pruži serijsku proizvodnju koncepta S-FR iz 2015. godine. Predstavljen je tada na Salonu automobila u Tokiju i možete da ga vidite na priloženim fotografijama.
Tokom poslednje decenije se često mogla pročuti priča da će jednog dana ući u serijsku proizvodnju, ali ozbiljnih planova nije bilo sve dok najveći svetski automobilski proizvođač nije pronašao partnere sa kojima bi delio troškove. Prvo se pojavio Suzuki, a onda i Daihatsu. Best Car kaže da će se serijski automobil prodavati pod imenim Toyota S-FR, Suzuki Cappuccino i Daihatsu Copen. Tri strane navodno rade na projektu još od 2019. godine i originalno je trebao da ima centralno postavljen motor. Razvoj je zaustavila pandemija virusa korone pre nego što je ideja ponovo oživljena sa motorom postavljenim napred.
Best Car dodaje da će trio novih četvorotočkaša pokretati slabija verzija Toyotinog 1,6-litarskog turbobenzinca sa tri cilindara iz modela GR Yarisa i GR Corolle. Trebao bi da razvija oko 150 konjkih snaga dok bi menjač bio šestostepeni manuelni. Planirana masa ne bi trebala da pređe brojku od 1.100 kilograma.
Moramo reći da ova vest stiže kao veliko osveženje u današnja vremena kada se svi takmiče ko će napraviti više bezličnih krosovera. Dvosed sa turbo motorom, manuelnim menjačem, pogonom na zadnje točkove, pristupačnom cenom i proverenom japanskom mehanikom? Što da ne…
AutoRepublika