Do sada se smatralo da Toyota zaostaje za svojim konkurentima na tržištu električnih vozila, ali kompanija ima ambiciozan plan
Kompanija Toyota saopštila je da je napravila veliki tehnološki iskorak, zahvaljujući kojem će moći da pravi baterije za električne automobile koje će biti upola manje i jeftinije nego ranije, piše Gardijan.
Drugi najveći proizvođač automobila na svetu već je izneo plan da uvede automobile sa naprednim solid-state baterijama do 2025. godine.
Japanska kompanija je u utorak saopštila da je pojednostavila proizvodnju materijala koji se koriste za izradu takvih baterija, što je značajan korak napred koji bi mogao drastično skratiti vreme punjenja baterija i povećati domet vožnje.
“Sa svim našim baterijama, naš cilj je da drastično promenimo njihovu težinu, veličinu i cenu”, rekao je Keiji Kaita, predsednik Toyotinog centra za istraživanje i razvoj neutralnosti ugljenika.“Naš cilj je da prepolovimo težinu, veličinu i cenu baterija”
Keiji Kaita je rekao da je kompanija osmislila i razvila načine da baterije učini izdržljivijima i veruje da sada može da napravi solid-state bateriju sa dometom od 1.200 km koja se može napuniti za 10 minuta ili manje.
Kompanija očekuje da će moći da proizvodi čvrste baterije za upotrebu u električnim vozilima već 2027.
Solid-state baterije bi bile velika promena kada su u pitanju električna vozila, jer smanjuju vreme punjenja, povećavaju domet vožnje i imaju manji rizik od požara povezan sa litijum-jonskim baterijama, koje koriste tečni elektrolit.
Međutim, čvrste baterije su uvek bile mnogo teže i skuplje za izradu, što je ograničavalo njihovu komercijalnu primenu.
Toyota je sada saopštila da veruje da bi mogla da pojednostavi proizvodni proces, što bi omogućilo lakšu proizvodnju čvrstih baterija od litijum-jonskih baterija.
Do sada se smatralo da Toyota zaostaje za konkurentima na tržištu električnih vozila. U junu prošle godine, kompanija je povukla 2.700 svojih prvih električnih vozila zbog straha da bi točkovi mogli otpasti.
Prošlog meseca, Agencija za standarde oglašavanja zabranila je oglase Toyote i Hjundaija zbog preuveličavanja brzine kojom se električni automobili mogu puniti i dovođenja potrošača u zabludu o dostupnosti stanica za brzo punjenje širom Velike Britanije i Irske.
B92.