30. Januara 2023.

Toyota razvija namjensku EV platformu

Naime, japanski gigant navodno razvija namensku EV platformu koja bi trebalo da pojača konkurentnost i efikasnost električnih vozila, kao i da skreše proizvodne troškove.

Asahi Shimbun, jedna od najvećih i najrespektabilnijih novina u Japanu, izveštava da je ova odluka deo Toyotinog plana da započne s masovnom proizvodnjom električnih automobila, budući da se predviđa povećanje potražnje za električnim vozilima zbog poskupljenja fosilnih goriva.

Japanska publikacija primećuje da Toyotina nova strategija kompaniju postavlja direktno naspram lidera u industriji električnih automobila – Teslu.

Ukoliko su informacije tačne (ne navode se izvori), ovo bi trebalo da označi značajan zaokret u strategiji elektrifikacije, i to paralelno s rokadama u okviru rukovodeće strukture.

Japanska kompanija je saopštila da će dosadašnjeg predsednika i CEO-a Toyote, Akija Tojodu, zameniti predsednik Lexusa, Kođi Sato, s tim što odluka stupa na snagu 1. aprila 2023. Tojoda, praunuk osnivača kompanije, nastaviće s ulogom predsednika odbora direktora. Japanska firma nije obelodanila detalje u vezi s promenama, a u kratkom saopštenju za medije nema bilo kakvih izjava dva vodeća rukovodioca.

Kada je Toyota razvila svoj prvi velikoserijski elektromobil, bZ4X SUV, odlučila je da adaptira postojeću TNGA platformu za potrebe novog električnog modela. Dakle, nije konstruisala namensku EV platformu.

Toyota je prvobitno nameravala da iskoristi istu e-TNGA arhitekturu za druge buduće modele električnih automobila, ali čini se da je došlo do promene kursa. Dotična e-TNGA platforma deli karakteristike s TNGA ekvivalentom, na kojem počivaju benzinski i hibridni automobili, što za posledicu ima komplikovan oblik i delove koji su potpuno nepotrebni za električna vozila.

To ujedno dovodi do većih proizvodnih troškova Toyote u poređenju s Teslinim. Po izveštaju Asahi Shimbuna, japanski proizvođač je uvideo da ne može generisati pristojan profit iz prodaje električnih vozila i takmičiti se s Teslom ako nastavi da koristi e-TNGA platformu, te je iz tog razloga odlučeno da se napravi potpuno nova, namenska konstrukcija.

U izveštaju se naglašava da će platforma biti ravna poput „skejtborda“ i idealna za masovnu proizvodnju elektromobila. Ravna površina dizajnerima pruža više mogućnosti kada je reč o pozicioniranju baterija, u poređenju s e-TNGA platformom na kojoj leži bZ4X.

Dakle, nameće se pitanje kada ćemo dobiti prvi Toyotin električni automobil na novoj arhitekturi? Asahi Shimbun kaže da Toyota tek treba da donese odluku u vezi s tim, ali na osnovu predviđene potražnje, očekuje se da pristigne između 2027. i 2028. U međuvremenu, Toyota će ubrzati proizvodnju i razvoj električnih vozila dok nova platforma za električna vozila ne bude kompletirana.

Izvor: Automotoshow.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota 

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare