Protekle godine u svetu (na 152 tržišta) je prodato 79,4 miliona novih automobila. U odnosu na 2021. kada je plasirano 80,7 miliona, beleži se pad od 2%.
Pad tržišta je posledica manje tražnje za automobilima na najvećim tržištima SAD, Evrope, Kanade i usporavanje prodaje u Kini.
Amerika (i Kanada), Evropa i Kina čine 69% svetskog tržišta novih automobila u 2022.
Ovaj pad na najvećim tržištima nije uspeo da popravi ni rast prodaje u Latinskoj Americi, Indiji, Jugoistočnoj Aziji čije ekonomije u razvoju rastu i za sada zauzimaju 24% tržišta novih automobila.
Još jedan problem je tržište Rusije koje je pod uticajem sankcija zabeležilo pad sa 11. na 21. svetsko tržište ili u brojkama od minus 60% ili milion manje prodatih vozila.
Indija premašila Japan
Indija je sa rastom prodaje za četvrtinu u odnosu na 2021. ili sa ukupno 4,37 miliona novih vozila na putevima, premašila Japan i time postala treće najveće tržište automobila na svetu. A potencijala tek ima, jer je broj prodatih novih vozila u Indiji svega 3,1 na 1000 stanovnika.
Čile i Meksiko u zaletu
Latinska Amerika beleži isto odlične brojke zahvaljujući izuzetnom rastu prodaje u Čileu i Meksiku.
Na 1000 stanovnika, u Americi je prodato prošle godine 41 novi automobil, u Evropi 21
Jugoistočna Azija i Pacifik takođe pokazuju uzlet prodaje vozila, sa Australijom i Melezijom koje beleže dvocifren procentualni rast prodaje
Saudijska Arabija novi EV lider
Kao najveće tržišno iznenađenje stiže nam Saudijska Arabija koja se popela na 19. mesto po prodaji novih automobila na svetu u 2022.
Osim toga, oni planiraju da sa ulogom od 50 milijardi dolara u ovoj deceniji postanu lideri u tehnološkom razvoju električnih vozila ulažući kapital u akcije najvećih EV proizvođača, postajući vodeći vlasnici Lucid Motors i Aston Martin.
TOP 100 modela u 2022.
Vrelegume.