Toyoti se zaista mora odati priznanje što su proveli poslednju deceniju pokušavajući da promene imidž proizvođača dosadnih vozila. Nekada davno bi sva pažnja posvećena modelima kao što su Corolla, Camry i RAV4, ali smo tokom poslednjih desetak godina mogli da vidimo i GR86 i Supru. Istina, ni jedan od ova dva automobila nije čistokrvna Toyota, a u slučaju Supre ni japanski automobil, ali Toyotu ipak treba potapšati po ramenu i reći „bravo“.
Ruku na srce, ni jedan od spomenutih četvorotočkaša nije postigao komercijalni uspeh, pa su se čak pojavile priče da će Supra u penziju. Takve priče su postale učestalije kada je BMW najavio da će ugasiti model Z4, sa kojim Supra deli platformu i većinu mehanike, ali nas je japanski proizvođač vozila ubeđivao da njegov model ima budućnost.
Do sada se moglo čuti dosta spekulacija, ali nam je izgleda sve dileme otkrila sama Toyota zahvaljujući animeu nazvanim „GRIP: Toyota Story“. Reč je o vrsti crtane animacije koja je veoma popularna u Zemlji izlazećeg Sunca, a GRIP je zasnovan na čuvenoj „mangi“ pod imenom Initial D. Prati život mladih profesionalnih vozača i svi voze baš Toyotine modele kao što su GR Corolla, GR Supra i GR86. Ono šta nam je privuklo mnogo pažnje je jedna od scena gde jedan od likova stoje ispred table na kojoj je napisano „Supra MK6. Celica MK8. MR2 MK4. GR86 MK3. GR GT3“.
Dok je bilo lako opisati GRIP kao samo jedan u nizu crtanih filmova zasnovanim na maštama autora, ove informacije zapravo i imaju smisla pošto se priča o povratku spomenutih modela već neko vreme. Kao što smo spomenuli, predstavnici Toyote su nekoliko puta spomenuli da Supra neće u penziju čak i nakon što BMW prestane sa proizvodnjom modela Z4. Slična situacija važi i sa sportistom GR86, koji je napravljen u saradnji sa Subaruom i dve strane su jako zainteresovane da nastave partnerstvo. Takođe se već duže vreme priče da će postojati i izdanje visokih performansi, što bi trebao da bude baš GT3.
Ali nas najviše interesuje šta budućnost donosi za Celicu i MR2. Toyota je poslednji put koristila značku MR2 još 2007. godine za maleni roudster sa centralno postavljenim motorom. Iako je dobio dosta pohvala, nikada se nije prodavao dovoljno dobro da bi opravdao svoje postojanje, a sada kruže priče da će biti jedan od prvih Toyotinih modela na struju. Sa druge strane, Celicu smo poslednji put videli još 2006. godine, a novitet bi trebao da pruža hibridni pogon, posebno u današnja vremena kada veliki rival Honda planira da oživi model Prelude.
Bilo kako bilo, možda cela priča i jeste samo nečija mašta, a možda je sama Toyota na ovaj način probudila znatiželju javnosti šta budućnost donosi. Odgovor na takvu enigmu ćemo sigurno saznati za nekoliko godina…
AutoRepublika